Se nye Smove fra Niesmann

Årets største bobilnyhet er sannsynligvis den kompakte designperlen SMOVE fra luksusmerket Niesmann+Bischoff. I følge fabrikken har responsen vært formidabel i hele Europa, og de har allerede fått lang flere bestillinger enn de hadde planlagt å produsere for 2017.

Nye Niesmann Smove hadde verdenspremiere i Østerrike i juli. Luksusbobilen kommer til Norges største Caravanmesse på Lillestrøm i september. Smove står for «smart move», og tyske Niesmann+Bischoff presenterer selv bobilen som en kompromissløs kombinasjon der man har komforten til en liner og smidigheten til en delintegrert.

SE VIDEO AV NYE NIESMANN SMOVE

Lyst på ny bobil? Se 2017-modellene fra Hymer, Carado og... >>

Den første i sitt slag

-Dette er en helt ny og på mange måter revolusjonerende bobil. Smove er lavprofilert halvintegrert slik at den ser ut som en liner, og er den første i sitt slag, sier Tor Grüner hos Kroken Caravan Import.

-Her har Niesmann beholdt karosseriet, og brukt samme byggemåte som på linerne. For at den skal bli halvintegrert er bilen litt smalere og lavere, forklarer Grüner.

Designet for to, tilrettelagt for fire

Smove er egentlig spesialdesignet for to voksne, men etter særnorske krav er det det lagt til rette for at man kan være fire - det betyr at det er sengeplass for fire.

Grüner mener dette er bilen for de som vil ha Niesmannkvalitet, men som ønsker en mindre bil som er enklere å kjøre, og som ikke har det største plassbehovet.

Påkostet

-Niesmann Smove er luksuriøs. Målgruppen er godt voksne og bevisste kjøpere, for dette er en påkostet bil. Innredningen er fantastisk fin, og bilen er også veldig flott utvendig. Blant annet ligger antenne og alt teknisk skjult i en nisje i taket, forteller importøren, som ser fram til å vise fram Smove for det norske publikummet.

To varianter på messa

-Vi har med oss to varianter på messa – en hvit og en sølvgrå med litt forskjellig innredning. Nesten alle forhandlerne har bestilt denne bilen allerede, sier Grüner.

Elegant: Soverommet i Niesmann Smove. Foto: Produsent.

Se våre bobiler på lager >>

Storebroren: Ole Einar Bjørndalen kjører Niesmann Arto.

Tre modellserier
I tillegg til den nylanserte SMOVE-serien, produserer fabrikken Ole Einar Bjørndalens favoritt, storebroren Niesmann Arto. Den aller største Niesmann-modellen er Flair, som leveres på Iveco-chassis.

• Detaljhandel

Tommy Østli