I sommer kan ungdom utforske marka og teste egne grenser i Oslo Sommerpark.

Mange foreldre sliter med å fylle skoleferien med gode opplevelser. Ferien blir ofte oppstykket og mor og far får ikke tatt alle ferieukene sammen med barna. Sommercamper har derfor blitt et stadig mer populært tilbud i Oslo-området, og i år kan ungdom utforske Oslomarka under trygge rammer.

Uke 26, 32 og 33 tilbyr Oslo Sommerpark camp for ungdom i alderen 10-14 år, og responsen er udelt positiv.

«Vi ønsker å skape en sosial uke fylt med opplevelser og mestringsglede som barn og ungdom husker tilbake på med et smil. Med Oslomarka som nærmeste nabo har vi uendelig med muligheter for en fantastisk SommerCamp» sier ansvarlig instruktør Gard Telje.

Mestring av kropp og sinn gir glede!
Formålet med SommerCampen er å kunne tilby barn og unge innholdsrike opplevelser gjennom de fasiliteter som er tilgjengelig i Sommerparken. Her kan ungdommen kjenne adrenalinet bruse når de tester klatreparken eller får en introduksjon til Down Hill sykling. Aktivitetene i parken vil således gå hånd i hånd med markaopplevelser som kanopadling, elvesurfing , utmarsjer, fisking, bålkos, orientering og telling av stjerner fra soveposen om været tillater det.

«Her kreves det ingen forkunnskaper» sier Gard. «Gruppen deles inn etter alder, interesser og ferdighetsnivå. Vi tilpasser aktivitetene etter barnas erfaringer og deres søken etter utfordringer. En rolig introduksjon er viktig for å sikre en god opplevelse og en minnerik uke».

Her blir det spenning i friluft og utfordringer for alle. Påmelding på OsloSommerpark.no

Gard Telje har i løpet av de siste årene drevet tilsvarende camper i både Jotunheimen og i lavlandet. Han har erfaring med barn fra både inn- og utmark! Campen vil ellers ha 2 erfarne instruktører(sykkel, klatring og friluft) pr 15 barn. Gard Telje er dessuten ansvarlig for Skiskolen i Oslo Vinterpark og har lagt en svært suksessfull vintersesong bak seg.

Campkonseptet på Tryvann startet allerede i vinter. Her ble det gjennomført parksessions i både vinterferie og påsken, og selskapet har som målsetning å tilby camps i alle skoleferier i årene fremover.

• elvesurfing
  • down hill