La barna leke i skogen og jobb med god samvittighet.

Pressemelding   •   jun 26, 2014 08:33 CEST

Det er mange familier som sliter med å få ferielogistikken til å gå opp når arbeidsplasser og skole skal koordineres. I Oslo Sommerpark kan barn og unge oppleve morsomme dager ute i skogen mens mor og far jobber med god samvittighet.

Denne uka startet sesongens første SommerCamp i Oslo Sommerpark, og nærmere 30 barn (10-14 år) har begitt seg ut på eventyr i skogen. Aktivitetene er mange. Oppe i trærne i klatreparken fylles kroppene med adrenalin og mestringsglede, skogen utforskes med kart & kompass og selvtilliten blir høy når vi øver på pil & bue. Bålkos, god stemning og tid til å lære er også viktige elementer.

"Det er utrolig morsomt å være på tur med barn i naturen", sier Gard Telje, ansvarlig for Sommercampen i Oslo Sommerpark. Gard har selv god erfaring med naturen, enten det gjelder friluftscamper for barn, turer i bymarka eller ekspedisjoner i kaldere strøk.

"Møte med barn og unge er alltid lærerikt, ikke minst fordi jeg stadig overraskes over hvor tett barn er på villmark bare ved å gi dem noen få timer i den.»

Formålet med Sommercampen er å tilby barn og unge innholdsrike opplevelser gjennom de aktiviteter som er tilgjengelig i Sommerparken og i Oslomarka.Vi ønsker å skape en sosial uke fylt med opplevelser og mestringsglede som barn og ungdom husker tilbake på med et smil.

Vi har fremdeles flere ledige plasser. Informasjon og påmelding på www.oslosommerpark.no

Tryvann Skisenter AS eier og driver anleggene i Oslo Vinterpark, Oslo Sommerpark samt Varingskollen Alpinsenter. Om sommeren finner over 30.000 gjester turen ut i trærne, og om vinteren har skianleggene over 60 prosent markedsandel i Stor-Oslo området. Oslo Vinterpark, Tryvann er 5. største alpinanlegget i Norge målt i heiskortomsetting. Anleggene tilsammen har ca 280 000 besøk per vintersesong.

Kommentarer (0)

Kommentar