La barna leke i skogen og jobb med god samvittighet.

Det er mange familier som sliter med å få ferielogistikken til å gå opp når arbeidsplasser og skole skal koordineres. I Oslo Sommerpark kan barn og unge oppleve morsomme dager ute i skogen mens mor og far jobber med god samvittighet.

Denne uka startet sesongens første SommerCamp i Oslo Sommerpark, og nærmere 30 barn (10-14 år) har begitt seg ut på eventyr i skogen. Aktivitetene er mange. Oppe i trærne i klatreparken fylles kroppene med adrenalin og mestringsglede, skogen utforskes med kart & kompass og selvtilliten blir høy når vi øver på pil & bue. Bålkos, god stemning og tid til å lære er også viktige elementer.

"Det er utrolig morsomt å være på tur med barn i naturen", sier Gard Telje, ansvarlig for Sommercampen i Oslo Sommerpark. Gard har selv god erfaring med naturen, enten det gjelder friluftscamper for barn, turer i bymarka eller ekspedisjoner i kaldere strøk.

"Møte med barn og unge er alltid lærerikt, ikke minst fordi jeg stadig overraskes over hvor tett barn er på villmark bare ved å gi dem noen få timer i den.»

Formålet med Sommercampen er å tilby barn og unge innholdsrike opplevelser gjennom de aktiviteter som er tilgjengelig i Sommerparken og i Oslomarka.Vi ønsker å skape en sosial uke fylt med opplevelser og mestringsglede som barn og ungdom husker tilbake på med et smil.

Vi har fremdeles flere ledige plasser. Informasjon og påmelding på www.oslosommerpark.no

• oslo sommerpark
  • oslo sommercamp
  • camp
  • ferie
  • friluft
  • aktiviteter for barn
  • aktiviteter for ungdom

Tryvann Skisenter AS eier og driver anleggene i Oslo Vinterpark, Oslo Sommerpark samt Varingskollen Alpinsenter. Om sommeren finner over 30.000 gjester turen ut i trærne, og om vinteren har skianleggene over 60 prosent markedsandel i Stor-Oslo området. Oslo Vinterpark, Tryvann er 5. største alpinanlegget i Norge målt i heiskortomsetting. Anleggene tilsammen har ca 280 000 besøk per vintersesong.