Oslo Vinterpark åpner akkurat i tide til jul

Lillejulaften åpner Oslo Vinterpark til jubel fra store og små Osloborgere.

"Det er svært gledelig at vi åpner anlegget i tide til jul, sier en glad Espen Bengston (daglig leder). Forholdene for snølegging har vært krevende i desember og det har vært vanskelig å få lagt nok snø i høyden. Nå er vi godt fornøyd med å ha lagt en såle som gir bra snøforhold hele sesongen, og ønsker alle hjertelig velkommen til bra dager i bakken."

Anlegget åpner 23. desember kl 10:00 og pågangen på både telefon, mail og sosiale medier har vært stor etter at åpningsdato ble kjent. Det virker som det er mange som planlegger å klemme inn et par svinger mellom julegaveshoppingen.

I romjulen holder vi åpent 10-17 alle dager. Og som en liten bonus til folk som ikke har vært ute på ski på en stund, tilbyr vi egen romjulspakke med heiskort, utstyr og instruksjon for kun 700,-.

Det er flere nyheter i anlegget i år. Gjesteopplevelse og aktivisering står i sentrum når både skicross, speed test og nye familiekonsepter introduseres.

"Vi har fokusert på enkle og underholdende aktiviteter når vi har videreutviklet arenaer i anlegget" sier Bengston. "Jakter du på ekstra adrenalin, har sterkt konkurranseinstinkt og et ønske om gruse kompisen din? Ja, da er du hjertelig velkommen til en ekstra morsom dag i Oslo Vinterpark. Kniv om best tid i speedtest, eller hvem som knuffer seg frem som vinner i skicross. Morsom (og vanedannende) lek på snø er det uansett" ler Espen Bengston.

Velkommen til glade dager i bakken!

• sesongstart
  • ski
  • skianlegg

Tryvann Skisenter AS eier og driver anleggene i Oslo Vinterpark, Oslo Sommerpark samt Varingskollen Alpinsenter. Om sommeren finner nesten 40.000 gjester turen ut i trærne, og om vinteren har skianleggene over 60 prosent markedsandel i Stor-Oslo området. Oslo Vinterpark, Tryvann er 5. største alpinanlegget i Norge målt i heiskortomsetting. Anleggene tilsammen har ca 280 000 besøk per vintersesong.