Pudderalarm i hovedstaden

Nå dumper det store mengder snø på Tryvann, og Oslo Vinterpark melder om pudderalarm i bakken.

"Det er ikke ofte vi får så stort snøfall i Oslo Vinterpark, og vi gleder oss til å ta imot lekne gjester til dette vintereventyret", sier daglig leder Espen Bengston.

Det siste døgnet har det falt 20 cm snø på toppen, og det fortsetter å komme.

Selv om anlegget hadde en litt sen start på sesongen, har gjestevolumet i bakken vært veldig bra den første måneden. Sammenlignet med samme periode i fjor, har det vært en besøksvekst på over 60%.

"Vi opplever større pågang av internasjonale gjester i år - spesielt fra Asia. Noe kommer kanskje av kronekursen, men vi velger å tro at ryktene om det fantastiske anlegget i Oslo er i ferd med å spre seg rundt jorda", smiler Bengston.

Oslofolket ønskes velkommen til anlegget 10-22 (17) og før helgen håper vi dessuten å åpne Wyllerløypa med ny arena for Speed Test.

• ski

Tryvann Skisenter AS eier og driver anleggene i Oslo Vinterpark, Oslo Sommerpark samt Varingskollen Alpinsenter. Om sommeren finner nesten 40.000 gjester turen ut i trærne, og om vinteren har skianleggene over 60 prosent markedsandel i Stor-Oslo området. Oslo Vinterpark, Tryvann er 5. største alpinanlegget i Norge målt i heiskortomsetting. Anleggene tilsammen har ca 280 000 besøk per vintersesong.