Skolegrupper flommer til klatreparken

Denne uken er det siste skoleuke for de fleste, og mange planlegger morsomme aktiviteter til skoleavslutning. I Oslo Sommerpark har det vært fullbooket i flere uker, og klatreparken er et ønsket reisemål for både skoleklasser og foreldredrevne grupper.

"Her har det vært helt sinnsykt trykk de siste ukene", sier daglig leder Espen Bengston."Vi kjører doble skift i parken denne uken og har utvidet åpningstidene med 3 timer hver dag for å klare å ta imot så mange som mulig."

Skolegruppene kommer fra hele Oslo, men det er også noen som reiser langt for å klatre i tretoppene. Forrige uke kom en skoleklasse helt fra Nærøy i Nord-Trøndelag.

"Nå er vaffelpressa klar, og vi har rigget opp kiosken for å ta imot de 4000 gjestene som kommer innom parken denne uken" sier Bengston med et smil.

Oslo Sommerpark holder åpent hele sommeren. Her ønskes alle velkommen til sykkelturer, sommerfester eller aktivitetsdager i klatreparken.

• oslo sommerpark
  • aktivitet
  • skoleslutt
  • barn
  • ungdom
  • klatring

Tryvann Skisenter AS eier og driver anleggene i Oslo Vinterpark, Oslo Sommerpark samt Varingskollen Alpinsenter. Om sommeren finner over 30.000 gjester turen ut i trærne, og om vinteren har skianleggene over 60 prosent markedsandel i Stor-Oslo området. Oslo Vinterpark, Tryvann er 5. største alpinanlegget i Norge målt i heiskortomsetting. Anleggene tilsammen har ca 280 000 besøk per vintersesong.