​Her er VM-låta til Skiskytter-VM

I dag lanseres den offisielle låta til VM i skiskyting, som braker løs i Oslo neste uke. Den rykende ferske mesterskapssangen fremføres av Gaute Ormåsen, med Alexander Rybak på fele og Oslo Soul Children som kor.

VM-låta har fått navnet Miracles og er produsert av Eccentric Music og Jesper Borgen.

– Vi ønsket å skape en kjenningsmelodi for mesterskapet, som skal bidra til å skape engasjement rundt VM og som kan virke samlende for dem som deltar, enten de går i løypa, jobber i kulissene eller heier fra tribunene. Det har vi fått i Miracles, sier administrerende direktør i Skiskytter-VM 2016, Per Bergerud.

Til redaksjonene:
Wav-fil av Miracles kan bestilles ved å kontakte VMs kommunikasjonssjef.
Link til Spotify: https://play.spotify.com/album/0CBNhwtT8TIsTWJRyXlYqO

Strålende fornøyd
Kjenningsmelodien til VM slippes på Spotify og iTunes 22. februar og VM-sjefen er strålende fornøyd med resultatet.

– For oss handler låta om å flytte grenser og tørre å tro på at man kan oppnå det man vil. Det er veldig sammenlignbart med hva som skal til for å vinne et VM-gull, sier Bergerud.

Skiskytter-VM starter med mixed stafett 3. mars. Det er ventet over 125 000 tilskuere til arrangementet.

Miracles på åpningsseremonien
Ormåsen, Rybak og Oslo Soul Children skal fremføre Miracles på VMs åpningsseremoni, som avholdes på Universitetsplassen onsdag 2. mars kl. 1945.

– Vi inviterer hele Oslo til storslått åpningsfest på Universitetsplassen 2. mars. Her blir det gratiskonserter med blant andre Wenche Myhre, vinneren av norske Melodi Grand Prix og ikke minst fremføring av Miracles, sier Bergerud.

Det vil arrangeres totale ni gratiskonserter på Universitetsplassen under VM. Konsertene avholdes på kvelden før medaljeseremoniene, hver dag det har vært konkurranser i Holmenkollen. Miracles vil også spilles på T-banen på vei opp til Holmenkollen på konkurransedager.

Til redaksjonene:
Wav-fil av Miracles kan bestilles ved å kontakte VMs kommunikasjonssjef.
Link til Spotify: https://play.spotify.com/album/0CBNhwtT8TIsTWJRyXlYqO

• Events

• vm-låt
  • vm-sang
  • skiskyting
  • biathlon
  • alexander rybak
  • gaute ormåsen
  • oslo2016
  • skiskytter-vm

Om Skiskytter VM 2016

Sammen med Norges Skiskytterforbund, Skiforeningen skal VM-selskapet Skiskytter VM 2016 AS arrangere idrettsfest i Oslo fra 3. til 13. mars 2016.

Skiskytter VM 2016 AS har ansvaret for å planlegge og gjennomføre prøve-VM i 2015 og VM i 2016, og eies 70 prosent av Norges Skiskytterforbund og 30 prosent av Skiforeningen. Oslo kommune har vertskapsrollen.

Erik Trosby

Press contact Kommunikasjonssjef +47 93497510

Henrik Juel Teige

Press contact Mediesjef Presse, akkreditering, tilrettelegging for media under VM +47 907 38 676