Oslo Pride 2015 Release Party

Oslo Pride pluss Raballder Cup gir mega-party.

Lørdag 21. februar er det klart for Oslo Pride 2015 Release Party – bli med og feir at vi nå er ett steg nærmere det som igjen skal bli sommerens vakreste eventyr: Oslo Pride 2015! Forandring fryder så i år er festen på Sentrum Scene. Oslo Pride lover «Skeiv Natt»-stemning på det som også er den offisielle festen for Raballder Cup.

‒ I fjor deltok over 1100 folk på lanseringsfesten vår. I år håper vi på enda fler, sier styreleder i Oslo Pride, Lars Arnesen.

Oslo Pride har siden 2009 arrangert fest sammen med Raballder Cup – Skandinavias største, årlige, skeive idrettsarrangement. Cupen går i år av stabelen helgen 20. - 21. februar 2015. Samarbeidet har fra dag én vært en suksess - Oslo Pride pluss Raballder Cup gir mega-party. Kjøp billetter på Billettservice.

‒ Når dørene åpner på Sentrum Scene klokken 22:00, har heltene som har deltatt på cupen allerede startet festen og vært på bankett og prisutdeling i lokalet i flere timer. Cupen anslår at det i år er 250 deltakere, og per tid er 28 lag fra fem land påmeldt. Lokalet er med andre ord fylt opp med festglade folk i det vi åpner dørene på slippfesten for årets Oslo Pride, sier Arnesen.

Booking: NRKs offisielle MGP-DJs
‒Bente Jørgensen, Oslo Prides kultur- og eventansvarlig, har booket Marianne Theodorsen og Monica Johansen, som sammen har skapt kjærlighetsbarnet KLUBB LOLLIPOP, som DJs til festen. Marianne er for mange kjent som den internasjonale motebloggen The Styledevil, mens Monica er kjent som artisten ved navn Minnie-Oh (MGP i 2012).

- Jentene fra KLUBB LOLLIPOP er kjent for å skape vilt god stemning. De er superaktive og lager et fantastisk show bak DJ-spakene, sier Jørgensen.

KLUBB LOLLIPOP var i 2014 NRKs offisielle MGP-DJs, de spilte Slottsfjell, Øyanatt, Elles sommerfest, Costume Awards, i bryllupet til Jenny og Finger'n og på Vixen Awards. KLUBB LOLLIPOP byr på skamløse elektrogodbiter, iblanda det beste fra pop og house.

I følge Auditorium AS, som driver Rockefeller, John DEE og Sentrum Scene, byr Sentrum Scene som event- og konsertlokale på Oslos beste akustikk. Oslo Pride kan derfor trygt love en klubbkveld med god lyd.

‒ Gjør deg klar til Oslo Pride 2015 Release Party, som blir en skikkelig oppvarming til sommerens store begivenheter i Pride Park, på Kvinnekvelden og under Skeiv Natt – alt på en kveld, avslutter Bente Jørgensen, Oslo Prides kultur- og eventansvarlig.

Oslo Pride 2015 Release Party.
På Sentrum Scene
Adresse: Arbeidersamfunnets plass 1.
Dato: Lørdag 21. februar 2015.
Tid: 22:00 – 03:00
Aldersgrense: 18 år.

Billetter - forhåndssalg: 125,- (pluss avgift)
Billetter - i døra: 150,- (pluss avgift)

Kjøp billetter på Billettservice.

• oslo pride 2015 release party
  • raballder cup
  • raballder
  • mgp djs
  • klubb lollipop
  • sentrum scene
  • gay pride
  • pride

Oslo Pride er Norges største pride-festival, og er et ti dager langt friminutt for lhbtiq-personer. Oslo Pride er festivalen tidligere kjent ved navnet Skeive dager.

Hvert år mot slutten av juni inviterer Oslo Pride hele Norges og Nordens befolkning til ti dager med feiring av frihet og mangfold i Oslo.

I 2015 foregår festivalen fra 19. - 28. juni. Gjennom ti dager samles og møtes vi i Oslo, spesielt på Pride House på Litteraturhuset (19. - 21), i Pride Park på Rådhusplassen (24. - 27. juni) og på Rockefeller, som er arena for Kvinnekvelden (26. juni) og Skeiv Natt (27. juni).

Festivalen avsluttes hvert år med Norges største folkefest (etter 17. mai) - paraden gjennom Oslos gater - i 2015 lørdag 27. juni. I 2014 deltok over 20.000 stolte lhbtiq-personer i paraden, og langs paraderuten møtte hundretusenvis av mennesker opp for å feire kjærligheten.

Under Oslo Pride møtes skeive, venner av skeive, det sivile samfunn og politikere til en miks av debatt og fest, for å oppleve kultur og sosialt samhold.