FM Mattsson 9000E II sikkerhetsbatteri i ny design

FM Mattsson 9000E II sikkerhetsbatteri for bad og dusj er en ekte svensk klassiker i ny utgave. Blandebatteriet forener en slank design med smart miljøteknologi som garanterer en jevn og sikker temperatur. En innebygd vannsperre sparer vann og energi uten at man firer på komforten. FM Mattsson 9000E II sikkerhetsbatteri finnes for dusj og/eller badekar.

Etter snart 150 år i bransjen vet FM Mattsson at mennesker verdsetter ulike ting når det gjelder blandebatterier. En del prioriterer formspråk og det ytre, mens andre hovedsakelig tenker på funksjon. Andre igjen setter miljøet først. Det nye sikkerhetsbatteriet FM Mattsson 9000E II oppfyller alle disse behovene og FM Mattsson forener her form, funksjon, miljø og økonomi.

– Den nye, nettere formen er en forfining av en av våre ordentlige klassikere, FM Mattsson 9000E. Sikkerhetsbatteriet for dusj og bad bygger på en velprøvd funksjonalitet som gir god brukerkomfort, sier Ola Persson, markedskommunikasjonsjef, Ostnor i Mora.

E i 9000E står for EcoSafe® som er et helhetskonsept der det tas størst mulig miljøhensyn i hvert trinn i blandebatteriets liv, fra utforming og materialvalg til produksjon, tran-sport, bruk og gjenvinning.

Veiledende pris:
FM Mattsson 9000E II for badekar 150 c/c, 2 840 kr
FM Mattsson 9000E II for dusj, 2 140 kr

• nyhet
  • kraner for alle
  • energibesparelse
  • fmmattsson

Allerede i 1865 ble FM Mattsson grunnlagt av Frost Matts Mattsson, og har siden den tid vært en foregangsbedrift for hele bransjen. Til å begynne med ble det produsert urverksdetaljer til Mora-klokken, lusekammer, bjeller, spenner og hælsporer. I 1876 støper Frost Matts sine første tønnekraner.

I dag, mer enn 145 år senere, er FM Mattsson en av Nord-Europas største og mest moderne armaturfabrikker. Nermere 600 000 kraner forlater årlig fabrikken for å innrede kjøkken og bad over hele verden.