FM Mattssons 9000E-serie godkjent av det svenske reumatikerforbundet

Med mottoet om å lage kraner for alle fortsetter svenske FM Mattsson å utvikle sine produkter.
Flere produkter fra selskapets 9000E-serie ble nylig godkjent av det svenske reumatikerforbundet.
FM Mattssons 9000E-serie er en videreutvikling av selskapets storselger 9000, Sveriges mest solgte kranserie. Serien er miljøtilpasset og merket med FM Mattssons egen miljø- og klimamerking ECOSAFE®.

9000E-serien er ikke bare miljøvennlig og energigjerrig, den er også tilpasset for alle brukere. Det ble nylig bekreftet da flere av produktene i serien – dusjbatteriet, kjøkkenbatteriet, badekarbatteriet og servantbatteriet – ble godkjent av det svenske reumatikerforbundet. Det er Unicum – Nordisk Design för Alla Center som har gjennomført testene. Samtlige produkters håndteringsmoment er testet og vurdert av personer med nedsatt håndfunksjon.

– Vi er glade og stolte over å få denne godkjenningen fra reumatikerforbundet og det viser at vi ligger i forkant når det gjelder å lage kraner for alle, sier Arne Jonsson, varemerkeansvarlig, FM Mattsson.

De godkjente produktene fra 9000E-serien viser at form og funksjon kan gå hånd i hånd. Designen er stilren og de ulike blandebatteriene har et skandinavisk formspråk. Samtidig er de ekstra lette å bruke, noe som får oppmerksomhet og blir bekreftet med godkjenningen fra reumatikerforbundet. Anne Carlsson, leder i det svenske reumatikerforbundet, lovpriser selskapets fremsynthet og oppfordrer flere bedrifter til å utvikle produkter som er letthåndterlige. Det er noe alle har glede av.

ECOSAFE® – for et bedre miljø
Vår tanke med ECOSAFE® er at vi alltid skal prøve å se helheten. Ellers kan det bli slik at vi gjør gode ting for miljøet i den ene enden, men at vi blir hengende etter i den andre. Derfor må vi først sørge for at den totale miljøbelastningen fra vår virksomhet og vår produksjonsprosess blir så liten som mulig. Deretter minimerer vi den totale belastningen for deg som forbruker. For mer informasjon kontakt:

Markedsansvarlig Leif-Erik Haaland, tlf. 22 09 19 11, e-post: leif-erik.haaland@ostnor.com For bilder med høy oppløsning og digital pressemelding: Besøk http://www.fmmattsson.no/Om-FM-Mattsson/Presse/Pressemeldinger/

• Miljø, energi

• reumatikerforbundet
  • 9000e
  • fmmattsson
  • kraner for alle
  • ecosafe

Foregangsbedrift i mer enn 140 år

FM Mattsson er Sveriges eldste kranprodusent. Allerede i 1865 ble FM Mattsson grunnlagt av Frost Matts Mattsson, og har siden den tid vært en foregangsbedrift for hele bransjen. Til å begynne med ble det produsert urverksdetaljer til Mora-klokken, lusekammer, bjeller, spenner og hælsporer. I 1876 støper Frost Matts sine første tønnekraner.

Grunnlaget for en stor del av FM Mattssons fremganger opp gjennom årene er alle de dyktige og oppfinnsomme menneskene som bor og arbeider i virksomheten på tettstedet Östnor i Dalarna. I generasjon etter generasjon har håndverkstradisjoner gått i arv, og kunnskaper om messingens innerste hemmeligheter er ivaretatt med omhu. Messingen er traktens eget gull.

Blandebatteriene utmerker seg fremfor alt med sin høye kvalitet og innovative tekniske løsninger. FM Mattsson var for eksempel først med keramiske tetninger, frostsikre hagekraner og to verdensunike løsninger – myktstengende ettgrepsbatterier og sikkerhetsbatterier.

Peter Hermansson

Pressekontakt Sales Director +46 70 628 60 44