For kjøkken og bad – to nye modeller i Garda-serien

FM Mattsson produserer hverdagssmarte vannkraner for alle. Hos oss finner alle en kran som passer, uansett hvilken stil de ønsker. Moderne kraner med høy kvalitet, både på utsiden og innsiden. Til høsten utvider FM Mattsson sitt sortiment i den populære og stilsikre serien Garda. Et kjøkkenbatteri med lav tut og et høyt servantbatteri, begge med en ambisjon om å forsterke innredningens totale inntrykk.

Valget av kran kommer ofte an på smak og innredningsstil, men det finnes også praktiske faktorer som spiller inn. Kjøkkenbatteriet Garda er utviklet med lav tut, slik at det passer for deg som har overskap over oppvaskbenken. Det nye høye servantbatteriet passer perfekt for deg som vil ha en frittstående håndvask.

– De nye kranene våre holder et høyt estetisk nivå. Vi tror at de nye modellene kommer til å bli godt mottatt og med sitt stilrene og tidløse formspråk passer de perfekt inn i de aller fleste innredningsmiljøer, sier Arne Jonsson, varemerkeansvarlig, FM Mattsson.

Produktserien Garda, moderne kraner med smarte løsninger Garda er en kranserie som kjennetegnes av et strikt og minimalistisk formspråk. Produktene har mykstengning og keramisk tetning som standard. Det betyr at du har en smidig og myk stengning og at du slipper dryppende kraner og forstyrrende lyder i vannledningene (såkalte trykkstøt). Med ECO-strålesamler reduserer du vannforbruket automatisk, men med opprettholdt komfort.

– Det skal være enkelt å bruke vannkranen hver dag. Vi har derfor utviklet spesielle funksjoner i kranene våre. Eco Flow, en smart løsning for å spare enda mer vann samt ”Soft Closing”, en funksjon som gjør at kranen stenges med en ørliten forsinkelse, slik at man blant annet unngår smeller i rørene, sier Arne Jonsson, varemerkesansvarlig, FM Mattsson.

For mer informasjon kontakt:
Markedsansvarlig Leif-Erik Haaland, tlf. 22 09 19 11, e-post: leif-erik.haaland@ostnor.com For bilder med høy oppløsning og digital pressemelding:Besøk www.fmmattsson.no/Om FM Mattsson/Presse/Pressemeldinger/

• garda
  • gardaserien
  • nyhet
  • nye modeller
  • fmmattsson

Foregangsbedrift i mer enn 140 år

FM Mattsson er Sveriges eldste kranprodusent. Allerede i 1865 ble FM Mattsson grunnlagt av Frost Matts Mattsson, og har siden den tid vært en foregangsbedrift for hele bransjen. Til å begynne med ble det produsert urverksdetaljer til Mora-klokken, lusekammer, bjeller, spenner og hælsporer. I 1876 støper Frost Matts sine første tønnekraner.

Grunnlaget for en stor del av FM Mattssons fremganger opp gjennom årene er alle de dyktige og oppfinnsomme menneskene som bor og arbeider i virksomheten på tettstedet Östnor i Dalarna. I generasjon etter generasjon har håndverkstradisjoner gått i arv, og kunnskaper om messingens innerste hemmeligheter er ivaretatt med omhu. Messingen er traktens eget gull.

Blandebatteriene utmerker seg fremfor alt med sin høye kvalitet og innovative tekniske løsninger. FM Mattsson var for eksempel først med keramiske tetninger, frostsikre hagekraner og to verdensunike løsninger – myktstengende ettgrepsbatterier og sikkerhetsbatterier.