All-time high for P4!

På samme dag som P4 slukker sine FM-sendinger i Trøndelag og Møre og Romsdal, kan de også melde om tidenes beste første kvartal. Radiokonsernet har i løpet av sine 24 år på lufta, aldri hatt høyere omsetning i årets tre første måneder.

P4-sjef Kenneth Andresen mener det er mye å glede seg over om dagen. –Vi legger bak oss et historisk godt kvartal, der både byråomsetningen og direkteomsetningen øker.Vi opplever et radiomarked med god fart og vekst.En spesielt hyggelig trend i år er at vi ser en økende grad av nye annonsører som velger radio.

–Jeg tror den nye radiohverdagen med flere kanaler og større tilbud er en medvirkende årsak til at vi opplever at radio velges av flere. Radio som medium har stått som en påle gjennom FM-slukkingen og det er like mange lyttere som gleder seg over å høre på radio hver eneste dag som på samme tid i fjor. Våre nye kanaler P9 Retro og P10 Country, har fått en varm mottakelse hos lytterne, noe som bidrar til at vi øker vår andel av den kommersielle lyttingen til 69 prosent i Q1.

Nå går det mot sommer og vi er på vei inn i en periode som historisk sett er veldig sterk for radio. Jeg merket meg at MIO-tallene tidligere i uken viste en annen utvikling vi ikke kjenner oss igjen i, vi opplever både en økt byråomsetningen og vi ser allerede nå at det er veldig stor etterspørsel de nærmeste månedene, avslutter Andresen.

Kontakt Kenneth Andresen

PPM-Tall fra Kantar TNS

Dekning, daglige lyttere, totalradio:

Q1-16 3.008.000

Q1-17 2.998.000

Lyttertid:

Q1-16123 minutter daglig blant dem som lytter på radio. 84 minutter i befolkningen totalt

Q1-17123 minutter daglig blant dem som lytter på radio.

83 minutter i befolkningen totalt.

• Økonomi, finans

• p4
  • radio hele norge
  • lyden av norge
  • radio
  • riksdekkende
  • dab+
  • radiolyttere

P4 Lyden av Norge er landets største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen kan lyttes til via de riksdekkende FM- og DAB-nettene, på digital-TV, internett eller via mobilapper. P4-gruppen består i tillegg av P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro og P10 Country, og har tilsammen 2,6 millioner ukentlige lyttere. P4 Radio hele Norge har sitt hovedkontor på Lillehammer, med regionkontorer i Oslo og Bergen. P4-gruppen er heleid av Modern Times Group. Ansvarlig redaktør: Morten Aas.