Artistene til årets Vinterlyd-turné er klare!

P4 og Kreftforeningens Vinterlyd-turné feirer sitt 10-årsjubileum, og artistrekken for årets konsertturné er klar. I tillegg til noen av de største norske artistene akkurat nå som Jaa9, OnklP og De Fjerne Slektningene, og rapduoen Erik og Kriss, vil også det finske tenåringsidolet Isac Elliot bli å se på scenen på to av årets destinasjoner.

Turneen starter i Oslo lørdag 28. februar, og i tillegg til Jaa9, Onkelp, og De fjerne Slektningene, og Erik og Kriss, vil Astrid Smeplass, det norske boybandet The Main Level og tvillingene Marcus og Martinus skape en forrykende konsert. OnklP er denne vinteren blitt kjent for hele det norske folk gjennom TV2-programmet «Hver gang vi møtes», og hans single «Styggen på ryggen» har fått stor oppmerksomhet.

Det 14 år gamle stjerneskuddet Isac Elliot, tok Norge med storm da han var et av trekkplastrene under Vinterlyd 2014, det har vært jobbet hardt for å få ham med også i år. Elliot har dessverre ikke anledning til å være med til alle Vinterlyd-destinasjonene i 2015, men publikum i Trondheim og Tromsø vil få gleden av å se ham på scenen.

P4-programlederne Michael Andreassen og Lise Askvik sender live fra Vinterlyd hver dag under turneen, og vil også lede konsertene fra scenen.

Se fullstending reiserute HER.

Vinterlyd er en gratis konsertturné der formålet er å skape oppmerksomhet rundt Kreftforenings innsamlingsaksjon Krafttak mot Kreft. I fjor ble det samlet inn over 31 millioner kroner, og pengene går uavkortet til forskning på personlig tilpasset kreftbehandling.

• Massemedia

• radioplayer
  • webradio
  • trygve rønningen