Det enkle ble best i februar-Sølvmikken

McCann-utbryterne i Maverix tok Rema 1000 til topps i radioreklamekåringen Sølvmikken for februar 2018.

Nyetableringen Maverix, med eks-McCannerne Paal Tarjei Aasheim og Linda Nordeim i spissen, har vunnet Sølvmikken for februar med sin første radiokampanje for Rema 1000. Nevnte Aasheim har mange år på baken som både strategisk direktør i McCann Oslo og Chief Growth Officer i McCann Worldgroup, men han begynte karrieren som Westerdals-utdannet kreatør, noe han åpenbart har fått bruk for både på reklamefilmen og radiokampanjen som Rema 1000 er aktuell med.

Konseptet er stadig tuftet på tidløse «Det enkle er ofte det beste». Jurybegrunnelsen er også enkel og direkte, som rett og rimelig er: «Det enkle er ofte det beste. Gull til Maverix og Rema 1000.»

Kreatør bak kampanjen er Paal Tarjei Aasheim, og det er Sagveien Resort som har produsert spottene.

Andreplassen i Sølvmikken i februar gikk til Både Og Radiobyrå for dere kampanje for Saltdalshytta, mens tredjeplassen gikk til Morgenstern for deres Verisure-kampanje.

Du hører februarvinnerne og tidligere vinnere i Sølvmikken på Gullmikken.no.

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4, Kreativt Forum og Bauer Media hver måned. Formålet med prisene er å hedre og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioreklamearbeider. Månedens beste arbeid går automatisk videre til juryering i Årets beste radiospot i Gullblyanten. Sølvmikkens formål er å vise det beste av kreativ kommersiell radiokommunikasjon i Norge. Sølvmikken skal bidra til å heve ambisjonsnivået og inspirere den enkelte utøver til kreativitet, kreativ problemløsning, nyskapning og fornyelse.

• Massemedia

P4 Lyden av Norge er landets største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen kan lyttes til via det riksdekkende DAB-nettet, på digital-TV, internett eller via mobilapper. P4-gruppen består i tillegg av P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro og P10 Country, og har tilsammen 2,6 millioner ukentlige lyttere. P4 Radio hele Norge har sitt hovedkontor på Lillehammer, med regionkontorer i Oslo og Bergen. P4-gruppen er heleid av Modern Times Group. Ansvarlig redaktør: Morten Aas.