​Lørdag braker det løs med første gratis Vinterlyd-konsert i Oslo!

Det blir garantert god stemning når det finske tenåringsidolet Isac Elliot, Kurt Nilsen og flere av landets mest populære artister entrer Vinterlydscenen på Youngstorget i Oslo lørdag!

Konserten er avsparket for Vinterlyd – et turnésamarbeid mellom P4 og Kreftforeningen. Målet med turneen er å skape oppmerksomhet om innsamlingsaksjonen Krafttak mot kreft.

Isac Elliot ser frem til å møte sine norske fans igjen

Dette er tredje gang Isac Elliot er med på Vinterlyd, og sist han var med ble det nærmest hysteriske tilstander hvor han enn beveget seg. Nå gleder den unge finnen seg til å se sine norske fans igjen.

– Det blir helt fantastisk å spille på Vinterlyd igjen! Det var noe av det morsomste jeg har gjort, sier Elliot. 16-åringen sier det er en stund siden han var i Norge, og at han derfor gleder seg til å reise landet rundt nå. – Jeg er skikkelig «hyped», og håper vi sees slik at vi sammen skal vi gjøre et skikkelig Krafttak mot kreft, avslutter han.

Åtte gratiskonserter

Vinterlyd har vokst seg større for hvert år, og med over 120 000 besøkende i fjor er dette nå vinterens største konsertturné.

I år vil publikum – i tillegg til Isac Elliot – kunne nyte en forrykende gratiskonsert med Kurt Nilsen, Sandra Lyng, ATLE, Jesper Jenset og Tungevaag & Raaban. P4-programleder Michael Andreassen er konferansier.

Etter Oslo-konserten på lørdag går turen videre til Gjøvik, Stavanger, Bergen, Trondheim og Tromsø, før turneen avsluttes med to konserter i Hafjell i påsken.

Betyr mye for P4

P4 er stolt over å – sammen med Kreftforeningen - ha funnet denne konsertarenaen for å kunne sette søkelyset på noe så viktig som innsamling til kreftsaken.

P4-sjef Kenneth Andresen sier flere i P4 selv er, eller har vært, berørt av kreft, og at arbeidet med Vinterlyd derfor betyr veldig mye for de ansatte.

- For oss som til daglig driver i underholdningsbransjen føles det ekstra meningsfullt å bidra til Krafttak mot kreft og denne viktige saken. Vinterlyd er selvfølgelig først og fremst en rullende folkefest med konsert, lek og moro, men det at vi samtidig kan sette fokus noe som berører oss alle i løpet av livet, betyr veldig mye for oss i P4, sier P4-sjefen.

POPULÆR KONSERT: Fulle torg under alle vinterlydkonsertene. Her fra Stavanger i 2016.

I fjor kom det inn mer enn 37 millioner kroner til Krafttak mot Kreft, og årets mål er å få inn hele 40 millioner. Pengene som samles inn går uavkortet til kreftforskning og til å gjøre livet bedre for dem som lever med uhelbredelig kreft.

For mer informasjon om artister og reiserute se Vinterlyd.no

• Massemedia

• dab
  • dab+
  • riksdekkende
  • radio
  • lyden av norge
  • radio hele norge
  • p4

P4 Lyden av Norge er landets største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen kan lyttes til via de riksdekkende FM- og DAB-nettene, på digital-TV, internett eller via mobilapper. P4-gruppen består i tillegg av P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro og P10 Country, og har tilsammen 2,6 millioner ukentlige lyttere. P4 Radio hele Norge har sitt hovedkontor på Lillehammer, med regionkontorer i Oslo og Bergen. P4-gruppen er heleid av Modern Times Group. Ansvarlig redaktør: Morten Aas.