Paperboys gjør comeback på Vinterlyd 2016!

P4 og Kreftforeningens konsertturné Vinterlyd legger nå ut på veien for ellevte år på rad med Paperboys som en av headlinerne!

Det har vært relativt stille rundt hiphop-duoen de siste årene, men når gruppa nå gir ut ny musikk for første gang siden 2009 har de valgt seg ut Vinterlyd som første konsertarena. Deres nye plate «Be like water» lanseres dagen før første vinterlydkonsert, så publikum kan glede seg til både splitter nye låter i tillegg til de gode gamle hitene som «Lonesome traveller» og «Barcelona».

- En glede å kunne gjøre en innsats!

Vinterlyd er et samarbeid mellom P4 og Kreftforeningen, og målet med turnéen er å skape oppmerksomhet om innsamlingsaksjonen Krafttak mot Kreft. Paperboysvokalist Øyvind «Vinni» Saukvik synes det er flott å få være med på en turné som har som mål å samle inn penger til en så viktig sak.

- Det er over fem år siden vi har gjort en Paperboyskonsert, og forrige gang vi slapp skive hadde vi også gleden av å være med på Vinterlydturné, sier Vinni. Han mener timingen ikke kunne ha vært bedre. - Vi gleder oss veldig til å være med P4 og Kreftforeningen på tur igjen, og ser frem til å presentere de nye låtene for publikum. Det er en glede å kunne gjøre en innsats sammen med resten av artistene på Vinterlyd, avslutter han.

Vinterlyd har vokst seg større for hvert år, og med totalt 100 000 besøkende i fjor er dette nå blant landets aller største utendørskonserter. Arrangementet er gratis for publikum, og det hele braker løs i Bergen lørdag 27. februar. Etter det drar turneen til Stavanger, Gjøvik, Oslo, Trondheim og Tromsø før det hele avsluttes med to konserter i Hafjell i påsken.

Hele konserten livestreames

I tillegg til Paperboys er det noen av landets aller mest populære og nedlastede artister publikum vil få oppleve under årets Vinterlyd. De populære 13-åringene Marcus & Martinus er med for tredje gang, og hysteriet rundt tvillingene er blitt større enn noensinne. I tillegg sørger både Staysman & Lazz, Katastrofe, Innertier, Robin og Bugge, Morgan Sulele og Julie Bergan for at dette blir en konsertopplevelse av de sjeldne!

Nytt av året er at de som ikke har anledning til å se Vinterlydkonserten live, kan få den med seg på Vinterlyd.no der alt livestreames.

For fullstendig informasjon om artister og reiserute se Vinterlyd.no.

• Massemedia

• lyden av norge
  • radio hele norge
  • p4