Sigurd Sollien blir radioaktiv

I forbindelse med sykkelrittet Tour of Norway lanserer P4 for første gang en egen sportseventkanal, P4s Tour of Norway-radio. Kanalen kommer til å sende 24 timer i døgnet i perioden 21. til 25. mai 2014. Sigurd Sollien er P4s omreisende spesialreporter og følger turnéen fra begynnelse til slutt med humoristiske innslag gjennom dagen.

- Jeg er ute og sykler, sier Sigurd Sollien og legger ikke skjul på at han er i trøbbel. - Jeg skal sykle for en god sak fra Halden via Oslo til Paris i sommer, så jeg er nok litt over snittet sykkelfrelst for tiden. Men først skal jeg altså være med på å lage verdens første sykkelradiokanal, sier han.

Sigurd Sollien har allerede laget programmet Sykkelmagasinet i to år for P4, og har reist land og strand rundt og formidlet sykkelglede, samt møtt alle de store sykkelstjernene. - Nå gleder jeg meg til å følge Tour Of Norway hele veien og kanskje kan jeg plukke opp noen triks før min manndomsprøve i sommer sier programlederen, med et smil.

På P4s Tour of Norway-radio kan man i tillegg til Sigurd Solliens reportasjer høre dybdeintervjuer med alle toppsyklistene, få oppdaterte rittresultater, nyheter fra løpet og jevnlige trafikkrapporter.

- Den digitale teknologien åpner opp for muligheter som for eksempel event-radio i forbindelse med sportsarrangementer, musikkfestivaler, konferanser eller andre happenings. Vi kan sette en ny kanal på lufta i løpet av svært kort tid og synes det er ekstra hyggelig å ha premiere på denne typen kanal nettopp i forbindelse med Tour og Norway, sier programredaktør Per Henrik Stenstrøm i P4.

Kanalen blir tilgjengelig via P4.no og via P4-gruppens radioapper som kan lastes ned gratis via Google Play og App Store.

Årets arrangement er den fjerde utgaven av sykkelrittet Tour of Norway. Rittet er oppgradert til et kategori 2.HC-ritt, og foregår på Østlandet i perioden 21. til 25. mai i 2014.

• Massemedia

• p4 app
  • app
  • trygve rønningen
  • dab
  • p6 rock
  • klem fm
  • p5
  • p5 hits
  • webradio
  • radiolyttere
  • midt i trafikken
  • riksdekkende
  • radio
  • lyden av norge
  • radio hele norge
  • p4

P4 er Norges største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen sender i det femte
riksnettet, det såkalte FM5-nettet, på konsesjon fra Kulturdepartementet. Kanalen har sitt
hovedkontor på Lillehammer, med regionkontorer i Oslo, Bergen, Kristiansand og Tromsø.
P4-gruppens kanaler består av P4 Radio hele Norge, P5 Hits, Klem FM og P6 Rock. P4 er heleid av Modern Times Group. Ansvarlig redaktør: Trygve Rønningen