Team fra Try vant årets første radioutmerkelse - Sølvmikken

Einar Fjøsne og Henrik Hagelsteen fra Try reklamebyrå vant årets første Sølvmikk for sin radiokampanje for Aftenposten. Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4 Radio hele Norge og Kreativt Forum, og den beste av sølvmikkvinnerne går til slutt av med seieren i årets store Gullmikk-kåring. Formålet med prisene er å hedre og inspirere reklameskaperne som utvikler årets beste radioreklamearbeider.

Vinnerkampanjen handlet om hva som gjør Aftenposten til Aftenposten gjennom å dramatisere hvordan den berømte fjæra blir til mange høns, og hvordan avisen prioriterer når det gjelder nyhetssaker.

Juryen hadde blant annet dette å si om kampanjen:

«Denne måneden var Aftenposten best med dette velplasserte sparket mot konkurrentenes tabloide sensasjonsjournalistikk. Idéen er enkel, tydelig og skaper fine bilder i hodet hos lytteren».

Det er Henrik Hagelsteen og Einar Fjøsne hos Try som har vært de kreative hodene bak kampanjen, og produksjonsselskapet Verdens Sterkeste Mann står for utformingen av radiospottene.

Andre- og tredjeplassen i den siste sølvmikkåringen i 2013 gikk til henholdsvis Sagveien Resort og Gress.

Hør samtlige spotter på Gullmikken.no

• Massemedia

P4 er Norges største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen sender i det femte
riksnettet, det såkalte FM5-nettet, på konsesjon fra Kulturdepartementet. Kanalen har sitt
hovedkontor på Lillehammer, med regionkontorer i Oslo, Bergen, Kristiansand og Tromsø.
P4-gruppens kanaler består av P4 Radio hele Norge, P5 Hits, Klem FM og P6 Rock. P4 er heleid av Moder Times Group. Ansvarlig redaktør: Trygve Rønningen