Tidenes artistrekke på Vinterlyd i Bergen lørdag

P4 feirer 25 år med tidenes største Vinterlyd-turné. Det blir forrykende konsert på Festplassen fra kl. 16.00 når Madcon, Donkeyboy, Tone Damli, CLMD, Thomas Løseth, Chris Holsten og Ylva står på scenen.

Dette er den lengste artistrekken noensinne i Vinterlyds 13-årige historie. Alt er gratis, og to timer før konserten blir det stor markedsplass med konkurranser, smaksprøver og flotte premier.

Ny sesong av Paradise hotel starter samme uke som Vinterlyd, og på standen til Viafree kan publikum møte både tidligere Paradise Hotel-legender og årets deltakere med kjæresteparet Martine Lunde og Aleksander Sæterstøl i spissen.

NRJ og P5 Bergen er med på festen

– Musikk, underholdning og glede har vært hovedingrediensene på P4 i 25 år, så når vi nå jubilerer er det bare rett og rimelig at feiringen handler om nettopp dette, sier P4-sjef Kenneth Andresen. – Nå gleder vi oss til å ta med oss noen av de aller største P4-artistene gjennom tidene ut på konsertturné for å feire sammen med lytterne, sier han.

P4 er ikke lenger bare er én, men åtte riksdekkende radiokanaler, i år blir NRJ også med på festen. P4-programleder Michael Andreassen og NRJs Marte Bratbergs står derfor sammen på scenen som konferansierer.

Andreassen er en av de mest profilerte programlederne på P4 og kjent fra «Michael Direkte» og «Ari og Michael», mens Bratberg er mangeårig programleder i Morgenshowet på NRJ i tillegg til at hun har hatt flere TV-opptredener, blant annet på The Voice og Studio Paradise.

Gjengen i Frokostshowet på P5 Bergen, med Kjellemann, Martine Onstad og Tony Ågotnes i spissen, står også på scenen i Bergen, og Kjellemann håper å få hjelp av publikum til å sette en ellevill verdensrekord!

Tidenes artistrekke på Vinterlyd

Artistrekken under Vintrelyd har aldri vært lenger enn i år. Det blir garantert fest når Madcon entrer Vinterlyd-scenen med dans, allsang og fullt kjør på «Beggin’» og «Don’t Worry», og når Donkeyboy stiller med fullt band og sine aller største hits.

Tone Damli var med på Vinterlyd for flere år siden, og nå gleder hun seg til å være med på nytt. - Det blir gøy til å dele scene med så mange fine, kule og flotte artister. Jeg ser frem til å møte Vinterlyd-publikumet - det har rykte på seg for å være et kanonbra publikum, sier hun.

I tillegg står også CLMD, Thomas Løseth, Chris Holsten og Ylva på scenen i Bergen.

Vinterlyd har vokst seg til å bli vinterens største utendørs konsertbegivenhet her i landet. I fjor var det rundt 90 000 besøkende, og med årets artistrekke er det lite som tyder på at det blir noe færre.

Etter Bergenskonserten lørdag 17. mars. mars går turen videre til Trondheim og Oslo før turneen avsluttes med to konserter i Hafjell i påsken.

Les mer om Vinterlyd her.

Hvis du har spørsmål, eller ønsker presseakkreditering under Vinterlyd, kontakt: Birgitte.malling@p4.no

• Massemedia

• p4
  • radio hele norge
  • lyden av norge
  • radio
  • riksdekkende
  • radiolyttere
  • p5
  • dab
  • dab+

P4 Lyden av Norge er landets største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen kan lyttes til via det riksdekkende DAB-nettet, på digital-TV, internett eller via mobilapper. P4-gruppen består i tillegg av P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro og P10 Country, og har tilsammen 2,6 millioner ukentlige lyttere. P4 Radio hele Norge har sitt hovedkontor på Lillehammer, med regionkontorer i Oslo og Bergen. P4-gruppen er heleid av Modern Times Group. Ansvarlig redaktør: Morten Aas.