Øresundsbro Konsortiet har valgt Payex som betalingsleverandør

PayEx har vunnet Øresundsbro Konsortiets anbud vedr. kortbetalinger for avtalekunder.

"Vi er meget stolte av å inngå et partnerskap med en av de største og mest transaksjonsintensive virksomhetene i Norden, sier Nicklas Molin, VP Sales & Marketing hos PayEx. Øresundsbroen har høye krav både hva gjelder tilgjengelighet, sikkerhet og funksjonalitet og vi ser frem til å bidra med våre erfaringer.”

På Øresundsbroen passerer det daglig 19.000 kjøretøy. Forbindelsen består av en bro, en tunnel og øya Peberholm.

Selskapet ØresundsbroKonsortiet har ca 200 ansatte som daglig jobber for en sikker og effektiv forbindelse mellom Danmark og Sverige. Samarbeidet innebærer at PayEx fra og med våren 2016 kommer til å håndtere betaling mot registrerte kort for kjøretøy som kjører over Øresundsbroen.

”Transportbransjen er en av PayEx viktigste segmenter og at Øresundsbroen nå velger oss som leverandør forsterker vår posisjon og muliggjør ytterligere satsinger, sier Nicklas Molin.”

Bild: Fotograf Zdenko Zivkovic

• Statlig, kommunal forvaltning

PayEx er et privateid konsern som omfatter flere selskaper, og som har rundt 500 medarbeidere i fire land: Sverige, Norge, Danmark og Finland. PayEx tilbyr betalingsløsninger for Internett-, mobil- og fysisk handel samt administrative tjenester innen fakturering, reskontrohåndtering og inkasso. PayEx tilbyr også økonomiske tjenester som factoring, delbetaling og lån.

Pressekontakt Vice President, Sales & Marketing +46 84 11 04 63