Pensjonistdemonstrasjon foran Stortinget!

Pressemelding   •   jun 05, 2019 16:03 CEST

På formiddagen den 6. juni kommer 27 busser fulle av kamplystne pensjonister rullende inn på Universitetsplassen. De skal delta på den største pensjonistdemonstrasjonen noensinne foran Stortinget, i regi av Pensjonistforbundet. Ca. 1000 pensjonister kommer med buss fra fylkene rundt Oslo, de mest langveisfarende kommer i to busser fra Steinkjer og Trondheim, og har kjørt om natten for å rekke fram.

Oslo-pensjonistene og andre kommer seg til Stortinget på egen hånd - det blir garantert fullt på Eidsvolls plass når markeringen starter kl. 12.00!

Pensjonistforbundet aksjonerer for å protestere mot resultatet av de siste fem års trygdeoppgjør. Vi fremmer tre forslag for å få mer rettferdige oppgjør:

• Vi vil ha tilbake forhandlingsretten på løpende pensjoner fra folketrygden
  • Pensjonistene må få en inntektsvekst om lag på linje med lønnsmottakere
  • Resultatet av trygdeoppgjøret må godkjennes av Stortinget

Her kan du lese mer om demonstrasjonen og følge den direkte

Her kan du lese mer om årets trygdeoppgjør.

Pensjonistforbundet er landets største organisasjon for pensjonister og uføretrygdede med 250 000 medlemmer. Hovedsaker er forhandlingsrett for pensjon og trygghet i alderdommen. Jan Davidsen er forbundsleder.