Pernod Ricard lanserer den globale kampanjen: "Be A Convivialist!"

Pressemelding   •   mar 04, 2019 13:29 CET

I flere år har Créateurs de Convivialité” (Skaperne av ‘konvivialitet’) vært Pernod Ricard sin visjon og signatur.

Alexandre Ricard, styreformann og direktør, lanserte på sin LinkedIn-konto den første Pernod Ricard globale kampanjen, "Be A Convivialist!" Kampanjen ble til for å oppmuntre hver og en av oss til å være mer ‘konvivial’ i en verden som, i den globale spørreundersøkelse, viser seg mindre og mindre vennlig. Kampanjen har allerede oppnådd 32 millioner reaksjoner i sosiale medier.

I dag, mer enn noensinne, virker det som om ‘konvivialitet’ er på tilbakegang rundt om i verden.

Det er funnene fra en global spørreundersøkelse som ble utført av OpinionWay. 11 500 mennesker ble intervjuet i 11 land på fem kontinenter. Resultatene har lagt grunnlaget for lanseringen av gruppens 360° kampanje.

• 91 % av respondentene mener at ‘konvivialitet’ er en kilde til velvære.
  • Mens 61 % mener at verden er mindre ‘konvivial’ nå enn for fem år siden.
  • De mest pessimistiske er franskmennene med 82 %, tyskerne følger tett etter med 73 %.
  • Enda mer alarmerende er det at 67 % av millenniumsgenerasjonen (18-34 år) mener de ser mindre og mindre til vennene sine pga. sosiale medier.
  • Dagens vinnere av ‘konvivialitet’ er meksikanerne, etterfulgt av spanjoler, brasilianere, kinesere og indere. Frankrike er ikke blant topp 10.

Kommentarer (0)

Kommentar