Vi vant en Scanstar!

Även i år var det en viss dominans av fiberbaserade bidrag i tävlingen, men vad annat är att vänta av en nordisk tävling? Såväl nya innovationer som varianter på äldre ingick i skaran. Juryn ställdes inför allt från innovativa kartongförpackningar, nya påsar av polymera material till olika typer av bägare. Självfallet går det inte att ställa dessa förpackningar mot varandra eftersom de är så olika, varje förpackning får bedömas för sig själv.

– Vi hade både industri- och konsumentförpackningar för livsmedel, display och transport samt logistik att bedöma och det var en intressant spännvidd, konstaterar Anders Engström från Intressentföreningen Packforsk som var ordförande i årets tävling.

Prisutdelning sker på Scanpack den 20 oktober kl. 16.00

Nomad Takheis
Företag: Peterson Packaging AS, Norge. Juryn belönar denna förpackning med en ScanStar för konstruktionen av inlägget som består av en del som effektivt låser och skyddar produkten. Alla delar av förpackningskonstruktionen är av samma material vilket underlättar återvinningen. Utnyttjandet av materialet är optimerat.

• Industri, produksjon

• emballasje
  • peterson packaging
  • scanpack
  • scanstar

Peterson Packaging AS er en av de ledende emballasjeleverandørene i Norden med en omsetning på 1,7 mrd fra fabrikker i Norge, Sverige og Danmark.

Tommy Prøitz

Pressekontakt Salgsdirektør Norge +47 958 99 047​