Christer Åberg

Konsernsjef Daniel Juhlin forlater Plantasjen

Daniel Juhlin forlater stillingen som administrerende direktør i Plantasjen. Styremedlem Christer Åberg går inn i stillingen som konstituert administrerende direktør i selskapet med umiddelbar virkning.

”Vi vil takke Daniel for hardt arbeid og god innsats i selskapet i en utfordrende periode.

Plantasjens styremedlem Christer Åberg overtar ansvaret som konstituert konsernsjef med umiddelbar virkning. Christer har gjennom sitt dokumenterte og sterke lederskap innen forbruker- og detaljhandel med fokus på salgs- og lønnsomhetsforbedrende tiltak en riktig profil som vil forsterke Plantasjens styre og oppdrag som konstituert AD. Hans operative bakgrunn omfatter mange år med lederstillinger hos Unilever, administrerende direktør i Hilding Anders samt ledende stillinger i Orkla og Arla. Nå sist kommer Åberg fra rollen som nordensjef for McDonald’s. Etter interimsoppdraget vil Åberg inngå som vanlig styremedlem i Plantasjen”, sier styrets leder Hilde Britt Mellbye.

Søket med finne en permanent etterfølger som kan bygge struktur og kultur for gode kundeopplevelser og en bærekraftig utvikling vil starte umiddelbart.

For ytterligere informasjon:

Hilde Britt Mellbye, styrets leder i Plantasjen, +47 997 16 617

Plantasjen er det ledende varemerket for planter i Norden. Med over 140 butikker i ulike formater og et voksende antall mindre butikker i Norge, Sverige og Finland fortsetter vi å jobbe for målet vårt: å berike folks liv med planter. Plantasjen har inntekter på rundt 4 milliarder kroner per år og 1000 ansatte. Fra 2016 har Plantasjen vært eid av investeringsselskapet Ratos, som er notert ved Stockholm-børsen Nasdaq.