KOMMENDE INDIESLIPP - OKTOBER!

SBTRKT – Wonder where we land - "Wonder where we land" følger opp multi-instrumentalistens SBTRKT´s kritikerhyllede debut fra 2011 og blir den sammanbindende puslespillbiten mellom debuten og de tidligere EPene "Transitions 1,2,3". Slippes 1. oktober

AVEC LE SOLEIL SORTANT DE SA BOUCHE – Zubberdust! - Avec le soleil sortant de sa bouche ble etablert i Montréal i starten av 2011 av bassisten og vokalisten Jean-Sebastien Truchy. Nå slippes bandets debut med det som kan kalles for "velstrukturert afro-kraut trance-rock". Catch the drift, eyy? .- Slippes 1. oktober

VARIOUS ARTISTS – The Original Sound of New Orleans Soul 1966-76 - I mer enn ti år har Soul Jazz Records utforsket og dokumenteret musikken innen ”The New Orleans Funk” og nå rikter de seg inn på ”The New Orleans Soul”. Slippes 1. oktober

PEAKING LIGHTS -  Cosmic Logic - Peaking lights fjerde studioalbum har blitt beriket med et nytt minimalisktisk sound basert på raspete trommer, skingrende discosynther og boblende bass. - Slippes 8. oktober

ZOLA JESUS - Taiga Zola Jesus følger opp sine tidigere bejublede album med sin tredje fullengder; Taiga. Vi kan forvente en ærligere og rett frem Zola Jesus, ihvertfall ifølge henne selv: “For me, it feels like my true debut, because it is the first time I have felt so open and liberated.” - Slippes 6. oktober

MACY GRAY – The Way - Macy Gray høstet stor internasjonal suksess med debutalbumet ”On How Life Is” fra 2000 og hun plasserte seg raskt som en hyllet verdensartist. I etterkant har Macy Gray solgt mer enn 25 millioner album, hentet hjem en bunke Grammys, Billboard, MTV og Brit Awards, samt vært skuespiller i flere amerikanske storfilmer.  ”The Way” er Macy Grays åttende studioalbum, som er en oppdatert, dog burlesk affære med Macy Grays umiskjennelige uttrykk i front. Vi kan høre influenser fra  experimental soul, alternativ rock, retrodisco og hiphop. - Slippes 6. oktober

IMOGEN HEAP - Sparks Den internasjonalt verdsatte Imogen Heap, Grammy-vinner, Ivor Novella-mottaker og grunnleggeren av bandet Frou Frou, slipper nå sitt fjerde album ”Sparks”. Albumet er innspilt sammen med alt fra vitenskapsmenn, vaskemaskindører til et hundretalls fans! - Slippes 8 oktober

ICEAGE – Plowing into the fields of love - Københavnbandets tredje skive har kanalisert aggresivitet og følelser i en finslipt musikalitet. - Slippes 8 oktober

OLÖF ARNALDS - Palme - Islandske Ólöf Arnalds er tilbake med et helt nytt album- hennes fjerde - titiulert ‘Palme’. Her kan man lett ane et politisk ordspill, noe som kanskje blir bekreftet dersom man velger å la seg forføre av denne islandske drømmefangeren… - Slippes 13. oktober

KELE - Trick - Etter det briljante soloalbumet ”The Boxer” graver Kele (Block Partys forne frontmann) seg dypere ned i den elektroniske dancemusikken og skaper en ladet atmosfære der alt kan hende. - Slippes 15. oktober

EX HEX - Rips - Mary Timony fra Wild Flag´s nye prosjekt heter Ex Hex og slipper nå sin debutskive gjennom Merge. - Slippes 15. oktober

GREYLAG - Greylag - Portland-trioen som slapp sin debut-EP 2012 er nå tilbake med sin første fullengder. Albumet er produsert av Phil Ek, mannen bak Fleet Foxes og Band of Horses. - Slippes 15. oktober

PHARMAKON – Bestial Burden
Pharmakons andre album ble skrevet fra sykesengen, under rekonvalensen etter en operasjon. Skiva tar derfor sats i de eksistensielle funderinger som eide henne i denne perioden. - Slippes 15. oktober

JULIAN CASABLANCAS + THE VOIDZ - Tyranny - Julian Casablancas+The Voidz ble startet i 2003 av The Strokes frontmann Julian Casablancas som et sideprosjekt til The Storkes. ”Tyranny” blir deres etterlengtede debutalbum. - Slippes 15. oktober

TINDERSTICKS - Ypres - Tindersticks nye skive er spesialskrevet for det belgiske museumet ”Flanders Fields World War One museum”nye storsatsende utstilling. Tindersticks soundtrack gis nå endelig ut i sin helhet. - Slippes 15. oktober

SCOTT WALKER + SUNN O))) – Soused - Allerede i  2009 droppet Sunn O))) spørsmålet til  Scott Walker om å få gjesteopptre på deres album ”Monoliths & Dimensions” . Rett etter begynte Walker å skrive på musikk som han tenkte at de skulle samarbeide på. Resultatet ble albumet ”Soused”. - Slippes 22. oktober

THURSTON MOORE – The Best Day - Etter 4 års venten er Thurston Moore endelig tilbake med en ny soloskive, ”The Best Day”. Thurston Moore har siden tidlig 80-tall vært i front på den alternative rock-scenen som gitarist i Sonic Youth, som inspirerte en hel generasjon til å utvide grensene for alternativ musikk.  - Slippes 22. oktober

LILY & MADELEINE - Fumes - 366 dager etter at de hyllede søstrene Lily & Madeleines debutplate kom ut, slippes den etterlengtede oppfølgeren.  - Slippes 29. oktober

HOOKWORMS – The Hum
Britiske Hookworms slipper sin andre skive, oppfølgeren til kanonskiva Pearl Mystic fra ifjor. - Slippes 29. oktober

FROM THE DESK OF
JAN KROGH

NITTEDALSGATA 1A (4.etg)
2000-LILLESTRØM
NORWAY

home www.playgroundmusic.no fb www.facebook.com/playgroundmusicnorwaytweet @pgmlabel jan@playgroundmusic.com

Legal Notice: The information transmitted is intended only for the use of the individual or entity to which it is addressed. If you are not the intended recipient, you are not authorized to and are prohibited from disclosing, copying, distributing or retaining this message or any part of it. It may contain information which is confidential and/or covered by legal, professional or other privilege. If you are not the intended recipient of this transmission, please contact the sender and delete the material, including any attachments, from any computer. The sender accepts no liability for the completeness or accuracy of this communication as it has been transmitted over a public network.