NADA SURF ANNONSERER NYTT ALBUM - NY SINGEL - TURNÉ MED NORGESBESØK

UTE 4. MARS 2016

FØRSTE SINGEL "BELIEVE YOU’RE MINE" UTE NÅ

EUROPATURNÉ MED DATOER I SKANDINAVIA

Nada Surf slipper sitt nye album “You Know Who You Are” 4. mars 2016.

Dette er bandets åttende album og deres fjerde på City Slang, produsert av deres trofaste samarbeidspartner Tom Beaujour på Nuthouse Recording i Hoboken, New Jersey.

Albumet er det første hvor bandet offisielt fremstår som en kvartett med frontmann og gitarist Matthew Caws, bassist Daniel Lorca og trommis Ira Elliot, nå i selskap av Doug Gillard på gitar. Forhåndsbestilling av albumet f.o.m. 2 desember. Første singel “Believe You’re Mine” er tilgjengelig nå!

Hør "Believe You’re Mine" her: https://soundcloud.com/nadasurf/believe-youre-mine/s-1E8vd

Pre-order:

City Slang

Amazon

iTunes

Streaming

Med fem studioalbum på 10 år og intensiv turnering rundt hvert slipp, bestemte Nada Surf seg for å ta en velfortjent pause etter at det nyeste albumet, “The Stars Are Indifferent To Astronomy” kom ut i 2012. Så i januar 2015, når Caws informerte Nada Surf sin trofaste fanskare på Facebook om at neste album mer eller mindre var ferdig, ble nyheten møtt med eksplosiv entusiasme fra fansen.

”Jeg var så ivrig etter å ha et ferdig album, sier Caws. Men det som er så bra med å være ”ferdig” er at man kan ta seg en pause og vurdere resultatet siden presset for å ”få det gjort” er borte. Jo mer jeg lyttet og tenkte over resultatet, desto mer innså jeg at jeg ville fortsette arbeidet med albumet. Det fantes allerede et par sanger som var ferdige som vi alle likte, så jeg kunne tenke mer ekspansivt rundt albumets utforming.”

Det som skulle være enda et veldig bra Nada Surf-album, ble et album som kanskje er den mest representative sammenfatningen av gruppens tyveårige karriere, men samtidig et steg i retning fremtiden.

Nada Surf har alltid hatt et overskudd av energi og en utrolig selvsikkerhet live, men har for hvert album skaffet seg enda mer disiplin og finesse for å veksle mellom de ulike sidene av bandets fasetterte katalog, hvor hver nyanse er fanget på det nye albumets 10 spor. Samtidig skiller “You Know Who You Are” seg ut fra alt vi har hørt tidligere i bandets repertoar.

”Noen ganger føles det som, i hvert fall for publikumet vårt, at vi er to eller tre ulike band samtidig”, konkluderer Caws. ”Det virker som om noen søker trøst i musikken vår, oppmuntring for å komme seg gjennom utfordringene sine, eller hjelp til å finne ut av livet. Andre kommer for kjærlighetssangene, og andre vil bare rocke løs.”

Tracklist

1. Cold to See Clear

2. Believe You’re Mine

3. Friend Hospital

4. New Bird

5. Out of the Dark

6. Rushing

7. Animal

8. You Know Who You Are

9. Gold Sounds

10. Victory’s Yours

---

Nada Surf har bekreftet første del av en Europaturné som innledes i Skandinavia, i Stockholm 31. mars og på John Dee i Oslo fredag 1 april.

Event / Billettsalget starter fredag 04. desember kl 09:00

Se samtlige turnédatoer under.

Europaturné

home www.playgroundmusic.no
fb www.facebook.com/playgroundmusicnorway
tweet @playgroundno