PocketMobile leverer mobil plattform til Posten Norge

Posten Norge har valgt PreCom fra PocketMobile som plattform for mobile tjenester.

PreCom-plattformen vil bli brukt til nye og eksisterende løsninger. Dagens mobile løsning inneholder mer enn 12 500 mobile enheter i Norge, Sverige og Danmark.

Posten og Bring har som en del av samarbeidet engasjert PocketMobile til å jobbe med Postens applikasjonsutviklingspartnere for å sikre at løsningene som utvikles er skalerbare og fremtidsrettet, og at de møter Postens Norges standarder og spesifikasjoner.

Vi har valgt PreCom og PocketMobile som plattform fordi det gjør det enklere å utvikle ny funksjonalitet, det blir lettere å gjenbruke eksisterende løsninger og ta i bruk tredjeparts løsninger, sier Trond Solberg, som er ansvarlig for produksjonssystemer i Posten og Bring.

– Det er en stor ære for PocketMobile å bli valgt som leverandør av mobil plattform til Posten Norge. Det faktum at P/B vil bruke PreCom som sin MEAP-plattform viser markedet at PreCom og PM kan håndtere krevende kunder som Posten og Bring” sier Country Manager i PocketMobile Norge, Gunnar Kvarme.

Om Posten Norge / Bring
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk. Konsernet har over 20.000 medarbeidere. Konsernet har ca1400 salgssteder i Norge, i form av postkontor og Post i butikk. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden.

PocketMobile er den ledende leverandøren av mobile plattformer i EuropaVi hjelper hver dag mer en 100.000 arbeidere med å gjøre jobben sin mer effektivt. Vi leverer PreCom plattformen som muliggjør optimaliserte mobile løsninger som leder til solide besparelser og økte inntekter for virksomheter med en mobil arbeidsstyrke. Bedrifter som bruker PreCom har opptil 50 % effektivisering på systemutvikling og vedlikehold. Blant PocketMobiles referanse kunder finnes kjente virksomheter som Schenker, G4S, DHL, Fortum, Polygon flere av disse har PreCom implementert globalt. PocketMobile ble startet i 2001 og har kontorer i Stockholm, Göteborg, Oslo, København og Colombo – Sri Lanka. Selskapet eies av en investor og sine gründere.

For ytterligere informasjon kontakt:
Trond Solberg – IT sjef, Bring
Tlf. + 47 911 52 810
Mail: trond.solberg@bring.com

Gunnar Kvarme – Country Manager, PocketMobile Norge
Tlf. + 47 902 23 310
Mail: gunnar.kvarme@pocketmobile.no

• Telecom

• pocket mobile
  • posten
  • bring
  • mobilitet
  • mobilitetslösningar
  • applikasjonsutvikling
  • mobile tjenester

PocketMobile är ett mjukvarubolag som utvecklar och marknadsför PreCom. PreCom är en modulär mjukvaruplattform som effektiviserar utveckling, leverans och underhåll av mobila företagslösningar. PreCom ingår i kategorin MEAP (Mobile Enterprise Application Platforms) och riktar sig till företag och organisationer som med hjälp av mobila lösningar och applikationer vill effektivisera sin verksamhet och kunna erbjuda nya tjänster.

Bland referenskunderna syns välkända företag så som DHL, DSB, DSV, Fortum, G4S, Schenker varav flera har PreCom implementerat på global basis. PocketMobile levererar PreCom genom och tillsammans med partners. Exempel på partners är Creuna, EDB/ErgoGroup, Logica, Softronic, SYSteam, Tieto, samt andra ledande systemintegratörer och affärssystemsleverantörer.

PocketMobile grundades 2000 och har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn, samt utvecklingskontor i Colombo på Sri Lanka. Bolaget ägs av Investor och grundarna.