Schenker Norge velger PreCom som ny Mobil Plattform

Schenker Norge velger PreCom som ny
Mobil Plattform

Schenker er verdens ledende transport og logistikk selskap, de velger PreCom fra PocketMobile som sin Enterprise Mobility Platform i Norge.

Schenker investerer i ny MEAP (Mobile Enterprise Application Platform) og oppgraderer sin mobile infrastruktur til PreCom.
Den nye løsningen vil bli installert på håndholdte mobile enheter i 1750 biler i løpet av 2012.
Schenker Norge vil basere sine eksisterende mobile applikasjoner på PreCom, og har engasjert PocketMobile til å sikre effektive og fremtidsrettede løsninger.

Ved å installere PreCom vil Schenker frigjøre tid knyttet til vedlikehold og oppgraderinger,
og dermed få mere tid til utvikling av ny funksjonalitet og nye applikasjoner over tid.

«Schenker er en av våre viktigste kunder i Sverige og vi er veldig stolte over at de har valgt vår plattform i Norge også» sier Gunnar Kvarme, Country Manager, PocketMobile, Norge.
«Denne avtalen beviser ytterligere at PreCom plattformen er den ledende Mobile Enterprise Application Plattformen (MEAP) i Europa. I den tøffe konkurransen innen transport & logistikk industrien, er mobilitet en kritisk suksessfaktor for Schenker. PreCom er en gjennomprøvd og fleksibel plattform som gjør det mulig å fortsette suksessen.»

«Gjennom Schenkers virksomhet i Sverige har vi solid erfaring med PreCom. Schenker Sverige har brukt PreCom som sin mobile løsning i de siste fem årene med gode resultater, så vi føler oss trygge når vi implementerer PreCom plattformen i Norge også» sier Arnold Ruud It sjef i Schenker Norge.

For ytterligere informasjon, kontakt

Arnold Ruud, It sjef Schenker Norge
Phone: +47 91308235
E-mail: Arnold.ruud@dbschenker.com

Eller

Gunnar Kvarme, Country Manager Norge, PocketMobile
Phone: +47 90223310
E-mail: gunnar.kvarme@pocketmobile.no

Om Schenker
Et unikt nasjonalt og globalt nettverk, verdiøkende informasjonstjenester samt høy kompetanse, er våre særlige fortrinn.
Vi skal utvikle, markedsføre og produsere transport- og logistikktjenester som stemmer overens med kundens krav til pålitelighet, kvalitet og enkelhet. Et unikt nasjonalt og globalt nettverk, verdiøkende informasjonstjenester samt høy kompetanse.
DB Schenker i Norge har 31terminaler og 1440 ansatte. Den årlige omsetningen i Norge er på ca. 3,8 milliarder Norske Kroner. På verdensbasis er DB Schenker representert med mer enn 2000 kontorer i over 100 land og har 99500 ansatte.
The DB Schenker Group har en årlig omsetning på ca. 18 milliarder Euro.

• Data, Telecom, IT

• applikasjonsutvikling
  • mobile tjenester
  • mobilitet
  • mobilitetslösningar
  • schenker

PocketMobile är ett mjukvarubolag som utvecklar och marknadsför PreCom. PreCom är en modulär mjukvaruplattform som effektiviserar utveckling, leverans och underhåll av mobila företagslösningar. PreCom ingår i kategorin MEAP (Mobile Enterprise Application Platforms) och riktar sig till företag och organisationer som med hjälp av mobila lösningar och applikationer vill effektivisera sin verksamhet och kunna erbjuda nya tjänster.

Bland referenskunderna syns välkända företag så som DHL, DSB, DSV, Fortum, G4S, Schenker varav flera har PreCom implementerat på global basis. PocketMobile levererar PreCom genom och tillsammans med partners. Exempel på partners är Creuna, EDB/ErgoGroup, Logica, Softronic, SYSteam, Tieto, samt andra ledande systemintegratörer och affärssystemsleverantörer.

PocketMobile grundades 2000 och har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn, samt utvecklingskontor i Colombo på Sri Lanka. Bolaget ägs av Investor och grundarna.