Polar M600 Android Wear™ 2.0-oppdatering

KEMPELE, FINLAND – Feb. 9, 2017 – Android Wear™ 2.0 vil snart være tilgjengelig og klar for å tilføre flere spennende funksjoner til Polar M600 smartklokke. Oppdateringen fra Android vil gi norsk språk i M600, samt gi både iOS- og Android-brukere tilgang til Google Play store via klokken, laste ned apper og styre de direkte fra Polar M600.

Polar informerer også om at svømmeberegninger nå blir tilgjengelig for M600. Styrken til Polar M600 er balansen mellom smartklokke og sportsklokke, noe svømmeberegningene bekrefter. Med innendørs svømmeberegninger vil man kunne få distanse, svømmetak per minutt og per bassenglengde, i tillegg til gjenkjennelse av svømmeteknikk.

Polar M600 ble nylig navngitt «International CES 2017 Innovation Awards Honoree» i kategorien Fitness, Sports and Biotech product, og er bygget for seriøs trening blandet med hverdagens behov for å holde seg oppdatert. Optisk pulsmåling med 6 LEDs og industriledende algoritmer for pulsmåling gjør Polar M600 unik – og gir klokken den nøyaktigheten som Polar står for. M600 byr også på integrert GPS, aktivitetsmåling døgnet rundt og Polar Smart Coaching.

Med Android Wear 2.0 har Polar M600 Google Assistant* innebygd. Brukere har tilgang til å skreddersy klokkevisninger, få kalendervarsler, lese og svare på meldinger, scrolle gjennom sosiale medier og laste ned mengder av apper Google Play™.

Oppdateringen vil bli tilgjengelig for brukere av Polar M600 denne våren. Polar M600 er tilgjengelig nå i fargene sort og hvit, til pris 3599,-.

* Android, Android Wear, Google Play and other marks are trademarks of Google Inc. Google Assistant is not available in all languages

• Helse, sykepleie, legemiddel

Stein Ødegaard