Olympiatoppen og Polar inngår samarbeidsavtale

Puls- og GPS-klokker har i en årrekke vært viktige verktøy for å styre og kontrollere treningsintensiteten hos norske toppidrettsutøvere. Den nye samarbeidsavtalen med Polar gir Olympiatoppen og stipendutøverne tilgang på markedets beste puls- og GPS- klokker.

- Den nyeste Polar-klokken gir svært stabile og pålitelige puls- og GPS-data, og har en batterikapasitet som er tilpasset treningsmengden til en toppidrettsutøver. Klokken inneholder i tillegg muligheter for å måle restitusjon, søvn, søvnkvalitet og aktivitetsomfang når utøveren ikke trener. Dette gir trenere, utøvere og fagpersoner i Olympiatoppen enda bedre muligheter til å foreta grundige trenings- og konkurranseanalyser. Dette gir norsk toppidrett gode forutsetninger for å videreutvikle oss slik at Norge også i fremtiden kan være en av verdens ledende idrettsnasjoner innenfor typiske utholdenhetsidretter, sier Espen Tønnesen, fagansvarlig for utholdenhet ved Olympiatoppen.

Polar er ledende leverandør innenfor puls- og GPS-klokker, og oppfant den aller første pulsklokken i verden. I avtalen ligger også en intensjon om at Polar og Olympiatoppen sammen skal utvikle software som kan dekke norsk toppidretts behov for nye målinger. Her tenkes det blant annet på måling av frekvens i ulike idretter.

- Vi er stolte av å være en av samarbeidspartnerne til Olympiatoppen. Dette er noe som både vi, toppidrettsutøverne og mosjonistene vil få glede av i tiden fremover. Polar Electro og Olympiatoppen er en perfekt match for å forme idrettsfremtiden, sier Morten Dyrberg, daglig leder i Polar Electro Norge AS.

• Sport

Som oppfinnere av den første pulsklokken over 30 år siden, kan man si at Polar er spesialister innenfor dette feltet, og har siden den gang vært ledende innen måling av hjertefrekvens. I dag er Polars produkter førende i verden, og nyter lojaliteten fra både profesjonelle og amatører. Med prisvinnende design og teknologiske nyvinninger viser dette lidenskapen for sport og trening. Uansett hvilket nivå du er på, eller hvilken aktivitet du liker best, kan et produkt
fra Polar veilede deg til å trene riktig.

Polar Electro Norge AS,
datterselskap av Polar Electro Oy, er ansvarlig for salg, markedsføring,
distribusjon og service på Polarprodukter i Norge, og er lokalisert på Bryn i
Oslo.

Polar tilbyr et meget omfattende produktutvalg, og bidrar til å motivere og opplyse nybegynnere og
mosjonister så vel som å levere komplette treningssystemer til topputøvere innenfor mange treningsgrener. For å lese mer om det brede sortimentet og hva Polar kan tilby deg, vennligst besøk hjemmesiden www.pulsklokke.no.

Stein Ødegaard

Pressekontakt Nordic Marketing Manger +47 930 88 555