Pressemelding -

Polar introduserer Polar Balance, en motiverende løsning for å mestre helse, trening og vekt.

Med Polar Balance kan brukere nå sin idealvekt og holde seg der. Man begynner med å sette et mål i Polar Flow for hvor mye man ønsker å veie. Hver gang de så veier seg på Polar Balance Smartvekt vil vektinformasjonen sendes til deres bærbare Polarprodukt eller direkte til Polar Flow mobilapp, tilgjengelig iOS og Android. Polar Balance holder oversikt på brukerens aktivitetsnivå og vekt, og gir i tillegg motiverende feedback og gode råd for å oppmuntre til økt aktivitet eller til et lavere kaloriinntak. Den jobber mot å sikre at brukeren ikke bare for nok aktivitet, men også spiser sunt. Personlige aktivitetsmål blir kalkulerert for å hjelpe brukeren med å nå målet sitt, og holde seg der. Hjertet i Polar Balance er Weight Loss Speedometeret i Polar Flow. Ved bare et øyekast får brukeren en oversikt på hvor raskt de tar av eller legger på seg vekt, og om de skal gjøre justeringer i kosthold eller aktivitetnivå. Polar Balance eliminerer behovet for kompliserte kostholdsdagbøker ved å ta med aktivitetsnivået døgnet og vekttrend rundt i beregningene. Brukeren må ganske enkelt bare nå sine daglige aktivitetsmål og opprettholde et varig, sunt kosthold. Polar Flow vil skreddersy aktivitetsmålene til brukerens behov, og den bærbare Polarenheten vil sørge for motivasjon og veiledning.

“Measuring body functions comes naturally to Polar, so tapping into weight management is a natural next step for us,” forklarer Jukka Jaatinen, Director, New Business Areas fra Polar. “We’ve combined our existing technology and know-how with the weight management concept to come up with a unique solution. Polar Balance is motivating and easy to use – for losing and maintaining weight. We want to give our users the best possible tools to help them achieve and maintain a healthy and balanced lifestyle.”

Polar Balance systemet kommuniserer via Bluetooth® Smart teknologi. Brukere av Polar Balance kan måle sin daglige aktivitet med følgende Polarprodukter: Polar Loop, Loop 2, Loop Crystal, M400 og V800.

Polar Balance smartvekt kan også benyttes som en vanlig vekt. Systemet kan benyttes av opptil 10 personer. Polar Balance smartvekt er tilgjengelig i sort og hvit for 999 NOK på www.polar.com. Mer informasjon på www.polar.com/balance

• polar
  • balance
  • smartvekt
  • vektkontroll
  • flow

Som oppfinnere av den første pulsklokken over 35 år siden, kan man si at Polar er spesialister innenfor dette feltet, og har siden den gang vært ledende innen måling av hjertefrekvens. I dag er Polars produkter førende i verden, og nyter lojaliteten fra både profesjonelle og amatører. Med prisvinnende design og teknologiske nyvinninger viser dette lidenskapen for sport og trening. Uansett hvilket nivå du er på, eller hvilken aktivitet du liker best, kan et produkt fra Polar veilede deg til å trene riktig.

Polar Electro Norge AS,
datterselskap av Polar Electro Oy, er ansvarlig for salg, markedsføring,
distribusjon og service på Polarprodukter i Norge, og er lokalisert på Bryn i
Oslo.