BADEROMSTRENDER 2016

Hvit er en evig klassiker på badet og en av de åtte viktigste baderomstrendene i 2016. Bildet er av serien Porsgrund Glow.

Naturlige materialer. Fargesterke elementer i kontrast til det hvite. Svale havfarger og innslag av rosa. Fokus på funksjonalitet. Spa i dusjen. Vegger og møbler i tre. Planter og grønne elementer på badet. Her er de åtte viktigste baderomstrendene for 2016.

1. Trematerialer på badet

Trenden med materialer i tre fortsetter. Treverk har et naturlig og stemningsskapende fargespill som tilfører baderommet varme og atmosfære, enten du tar det naturlige helt ut med gulv og vegger i ekte tre, eller velger fliser i imitert treverk. Også andre naturlige materialer, som brent keramikk og stein, er en del av trendbildet.

Name of Image

Den nye serien Porsgrund Glow, som henter inspirasjon fra nordisk natur, har baderomsmøbler i eik. Serien Porsgrund Trend har baderomsmøbler i tresorten alm.

2. Svale toner i grønt og blått

Rent vann forbindes gjerne med svale, kjølige toner som innbyr til ro for kropp og sjel. Med blåtoner og grønnfarger som går mot sjøgrønt og smaragd, er det lett å drømme seg bort. Havfargene kan fint kombineres med treverk, metall og mer rustikke elementer – og både grønt og blått står seg godt mot hvitt baderomsporselen.

Name of Image

Porsgrund Glow fås i valgfri farge, noe som gir uendelige muligheter for å sette et personlig preg på badet.

3. Spa i dusjen

Luksus på badet går aldri av moten og enklere kan det knapt gjøres! En stor walk-in dusj med to store herlige regndusjer samt mindre hånddusjer gir deilig spafølelse og økt komfort på eget bad.

Name of Image

Porsgrund Design dusjvegger kombinert med dusjsett og batteri fra Oras gir komfort og spafølelse.

4. Smarte oppbevaringsløsninger

Travle hverdager krever funksjonelle bad. Gode oppbevaringsløsninger og praktiske møbler forenkler hverdagen – og gjør det dessuten enklere å holde badet rent.

Name of Image

Baderomsmøblene i Porsgrund Glow-serien har fokus på det praktiske og funksjonelle. Med god planlegging er det utrolig hva du får plass til på badet.

5. Trendy med rosa

Rosa er fargen som virkelig setter sitt preg på baderommet anno 2016. I følge Feng Shui har rosa beroligende effekt, nettopp derfor passer den godt på badet. Den rosa fargepaletten til baderommet beveger seg over hele skalaen, fra dus pudderfarge til skarp rosa. Med baderomsmøbler fra Porsgrund Glow kan du fargelegge badet i en hvilken som helst farge, også rosa.

Name of Image

Elementer av rosa, for eksempel på fronten av et skap eller på deler av en vegg, gir badet særpreg og karakter.

6. Hvit – en evig klassiker på badet

Hvit er fargen for renhet og uskyld og innbyr til ro og velvære. Lek deg med forskjellige toner i hvitt – eller kombiner med elementer i sterkere farger, for eksempel på fliser, baderomsmøbler og tilbehør. Med hvitt som basis er det enkelt å friske opp og tilpasse badet etter årstid og humør.

Name of Image

Hvite baderomsmøbler går aldri av moten. Over 90 prosent av baderomsmøblene som selges er hvite.

7. Børstet metall gir eleganse

Børstede metaller på for eksempel kraner, speil og møbler gir badet et virkningsfullt løft. Vil du gå for det mest outrerte, er kobberbadekar kanskje tingen. For den mer moderate kan dekorlister, toalettrullholdere, knagger og dobørster i børstet metall være nok til å gi badet et elegant og sofistikert preg.

Name of Image

Baderomsmøblene fra Porsgrund Glow har dekorlister i børstet aluminium som gjennomgangstema, noe som binder møblene sammen og skaper en fin helhet.

8. Gjør badet til en grønn oase

Levende planter og grønne elementer tilfører badet ekte oasefølelse. Plantetrenden fra 2015 fortsetter også i 2016, med grønne tapeter, fliser, planter og andre grønne innslag, gjerne i kombinasjon med ekte eller imitert treverk. Dekorative interiørelementer og småmøbler, som lampetter, hengelamper, små tepper, kunst, stoler for avslapning samt dekorative speil hører også med i trendbildet.

Gjør badet til en grønn oase! Grønne tapeter, planter, fliser eller annet grønt tilbehør tilfører energi og personlig atmosfære.

Anne Ersnes, markedskoordinator i Porsgrund

E-post: anne.ersnes@geberit.com

Geberit AS er ansvarlig for salg og markedsføring av Porsgrund i Norge.

• baderomstrender 2016
  • baderomstrender