Powel styrker sin Elsmart-avdeling med flere nyansettelser

I løpet av den siste tiden har Powel sagt velkommen til fire nyansatte med bred og spennende kompetanse som vil bidra til å styrke Elsmart-segmentet i Powel ytterligere. Alle fire vil jobbe fra vårt kontor i Grimstad.

Vi ser stadig økt aktivitet hos nettselskapene, blant annet i forhold til vedlikehold og rehabilitering av nett, forberedelser til utrulling av smarte målere og i forbindelse med utvikling av smarte nett. I denne sammenheng ser vi stort potensiale for våre Elsmart-løsninger samt økt etterspørsel.

Elsmarts fire nyansatte skal jobbe innen salg, prosjektledelse, support og utvikling.

Michael Egholm, Sales Manager

Michael har jobbet med nettselskap over hele landet i en årrekke og kommer til Powel fra Rejlers Norge AS hvor han var Divisjonsdirektør Elkraft Sør. Bred kunnskap innen nettforsyning og et godt nettverk er noen av de styrkene han tar med seg inn i sin nye rolle.

- Det jeg synes er spennende er at man jobber med IT systemer som støtter opp om arbeidsprosessene, vi jobber i grenselandet mellom IT-systemer og prosesstøtte. Regjeringen krever mer effektivitet, og flere og flere nettselskap vil være tjent med å strømlinjeforme og konkurranseutsette sine konsulent- og entreprenørtjenester og her kan Elsmart bidra.

Michael har selv vært bruker av Elsmart-produkter i sin rolle som konsulent i flere år og kjenner godt til samhandlingen mellom nettselskap og entreprenører, konsulenter og andre.

- Det er store datavolum det er snakk om når man trenger oversikt over leveranser og man må ha et godt system for å få oversikt. I Elsmart-porteføljen har man verktøy som er like nyttige for begge parter, både kunden - installatør, entreprenør og konsulent, og nettselskapet som er oppdragsgiveren.

Michael vil være vert og konferansier under årets brukerforum.

Geir Henriksen, Support and Quality Consultant

Geir har en variert IT-bakgrunn og har blant annet jobbet med implementering av systemer for videoovervåkning, innen olje- og gassbransjen. Han har også utdannelse og bakgrunn innen IKT/elektronikk.

- Elsmart-porteføljen består jo av avanserte systemer, så det er jo en liten utfordringer når man er ny. Samtidig er det jo veldig gøy med en utfordring og jeg har jobbet noen uker allerede så jeg begynner å få oversikt.

Geir skal jobbe direkte mot kunder, som vår dedikerte supportkonsulent for Elsmart-løsningene.

- Det blir kjekt med litt kundekontakt og jeg ser frem til å sette meg ordentlig inn i alle produktene. Jeg håper å kunne love kjapp problemløsning og raske svar!

Jan Peter Arndt, Project Manager

Jan Peter kommer fra offshore-industrien og har jobbet med drift av IT-systemer og applikasjoner og prosjektledelse i ti år.

Hans rolle vil innebære blant annet å jobbe med arbeidsprosesser og utrulling av ny funksjonalitet samt å få i gang nye leveranser. Han vil også jobbe mot ulike supportsaker og prosjekter både i Norge og Sverige, et voksende marked for Elsmart.

- For meg er jo dette en helt ny bransje, det kan jo være utfordrende, men samtidig er det også veldig spennende.

Jan Peter skal jobbe not Powels serverpartner og med å styre utviklingsressurser.

- Jeg ser fram til å jobbe med arbeidsprosesser og utrulling av ny funksjonalitet og å få i gang nye leveranser. Vi har to store, viktige leveranser til høsten som blir gøy å jobbe med.

Du kan stifte nærmere bekjentskap med Jan Peter på Elsmart-brukerforum. Gå ikke glipp av hans innlegg på Dag 1 «Powel i Grimstad – et nytt og revitalisert kraftsenter».

Ines Abdennadher, Application Consultant

Ines tok nylig en mastergrad i informasjons- og kommunikasjonsteknologi og har tidligere utdanning som dataingeniør. Hun kommer til Powel fra Axnes Aviation produsent av kommunikasjonsløsninger for luftfart, hvor hun jobbet med testing av programvare.

- Dette er en ny bransje for meg så det blir interessant og utfordrende både å lære mer om den og å bli kjent med Elsmart-porteføljen.

Ines skal jobbe med utvikling, både av eksisterende og nye produkter.

Vi ønsker dem alle velkommen!

• elsmart service solutions

Thøger Amundsen