EA SPORTS MARKERER BEGYNNELSEN PÅ EN NY SESONG MED EN HELT NY TRAILER MED KLUBBER FRA RUNDT OM I EUROPA

Electronic Arts Inc. (NASDAQ: EA) slapp i dag en helt ny trailer som viser mange av de nye draktene, overgangene, feiringene, teknikkene, spillerne og de innovative spillelementene i EA SPORTS™ FIFA 17, drevet av Frostbite™* på Xbox One, PlayStation 4 og PC. Traileren markerer sesongstarten til mange av verdens største ligaer og er spilt inn i selve spillet. Den viser den naturtro fotballopplevelsen som leveres av den banebrytende nye spillmotoren, som gir spillerne kontrollen over alle øyeblikk på banen når spillet lanseres 29. september i Norge.

Se fotball, drevet av Frostbite, her.

Sjekk ut spillfunksjoner her.

“Dette blir en fantastisk sesong for EA SPORTS FIFA”, sier David Rutter, GM og Executive Producer. “I juni slapp vi nyheten om at vi bruker en ny spillmotor, vi viste frem et sett med spillfunksjoner og avslørte den nye historiedrevne spillvarianten The Journey. Responsen fra spillerne har vært overveldende, og nå kunngjør vi at dette kommer til å bli den største sesongen så langt i FIFA Ultimate Team, i tillegg til å vise frem innovasjoner i de mest populære spillvariantene i spillet. Vi gleder oss skikkelig til folk får prøve dette.”

Som en del av den største sesongen noensinne i Ultimate Team™, innfører FIFA 17 to nye måter å spille på i seriens mest populære spillvariant, med lagoppbyggingsutfordringer og FUT Champions. Lagoppbyggingsutfordringer gir spillerne muligheten til å teste managerferdighetene sine på konsoll eller i FUT 17-tilleggsappen, og tjene belønninger i spillet ved å oppfylle lagkrav med spillere fra klubben sin. Når kravene er oppfylt, kan man bytte lag i utfordringene for å få belønninger. FUT Champions* er en ny måte å spille på, der man deltar i daglige utslagsturneringer for å konkurrere om belønninger i spillet og sjansen til å spille i Weekend League. Når man kommer med i Weekend League, må man vinne kamper for å gå opp i nivå og få belønninger. Alt man gjør i Weekend League teller, og vinner du flere ganger, stiger du på den månedlige resultatlisten og får sjansen til å vinne de aller største belønningene i FUT. Hvis du havner på toppen av resultatlisten, kan du få muligheten til å konkurrere i EA SPORTS FIFA 17 Ultimate Team Championship Series** – som er en del av en ny konkurranseplattform i FIFA 17. Her får kvalifiserte spillere en sjanse til å konkurrere*** på aller høyeste nivå og vinne en del av en premiepott på 1,3 millioner amerikanske dollar.

“Populariteten til Ultimate Team, kombinert med det globale preget til de fleste populære sportsserier, gjør FIFA 17 til et spennende spill i en sesong med konkurransespilling som den vi kunngjør i dag”, sier Peter Moore, Chief Competition Officer hos Electronic Arts. “Vi vil at alle spillere skal få oppleve spenningen ved å konkurrere, og vi har en fantastisk sesong foran oss, der man kan kvalifisere seg via FUT Champions, konkurrere i Ultimate Team Championship Series og gå videre til FIFA Interactive World Cup.”

Med FIFA Ultimate Team Dynamic Live Service kan spillerne vente seg fengslende innhold levert gjennom hele sesongen, som nye drakter, sjanser til å vinne store belønninger i spillet og flere grunner til å spille enn noen gang før. Det begynner rett etter lansering med Ones to Watch – en ny hendelse i FUT 17 med noen av sommerens mest bemerkelsesverdige overganger som dynamiske elementer som varer hele sesongen. Egenskapene til Ones to Watch-spillere blir bedre hvis spilleren i den virkelige verden blir valgt ut på ukens lag, så FUT-spillere vil prøve å få tak i spillere de forventer kan gjøre en forskjell i den nye klubben sin. Mer om FIFA Ultimate Team finner du her.

“Vi vet at Ultimate Team-spillere vil ha flere måter å spille på, mer innhold og spennende hendelser som gir store belønninger i spillet”, sier Nick Wlodyka, Senior Producer for FIFA Ultimate Team. “Vi gleder oss til å vise spillerne det nye innholdet, draktene og hendelsene som kommer til å gjøre dette til den største sesongen noensinne.”

Karrierespillet* blir enda mer autentisk ved å gjøre om det økonomiske systemet så det reflekterer strukturen til lagene rundt omkring i verden, ved å inkludere klubbens verdi og en detaljert oversikt over inntekter og utgifter. Det er enda mer som står på spill i karrierespillet i FIFA 17. Nå forventes det at man når bestemte mål satt av styret i Total Club Management, et system basert på lagets personlighet som setter opp bestemte forventninger i fem kategorier: hjemlig suksess, kontinental suksess, synlighet av merkevare, økonomi og ungdomsutvikling. Mer om karrierespilletfinner du her.

Pro Clubs* innfører et nytt spillerutviklingssystem som leverer en ny måte å utvikle spillere på, ved å belønne lagarbeid basert på kamprangeringer. Denne modusen gir også et nytt nivå av tilpasning av klubbene, med 24 drakter og symbolmaler man kan bruke til å designe sin egen identitet. Mer om Pro Clubs finner du her.

FIFA Mobile

FIFA Mobile lanseres i høst til iOS, Android og Windows 10, og er en helt ny fotballopplevelse laget med funksjoner for spillere som elsker å spille mens de er på farten, samtidig som man samhandler med andre. Med funksjoner som Attack Mode, kan man spille raske, turbaserte kamper som fokuserer på angrepssjanser på den ene halvdelen av banen hver tur. Med Leagues kan man konkurrere med spillere over hele verden i mesterskap, få samarbeidsbelønninger eller konkurrere mot andre ligaer på nett. Mer om FIFA Mobile finner du her.

Hvis du trenger bilder og videoer fra FIFA 17, kan du gå til info.ea.com.

Spillere som forhåndsbestiller FIFA 17 Super Deluxe Edition, kan få opptil 40 FIFA Ultimate Team Jumbo Premium-gullpakker, ukens lag-lånespillere og annet FUT-innhold. Klikk her for å lese om de forskjellige forhåndsbestillingsvariantene.

EA Access****-medlemmer på Xbox One og Origin Access****-medlemmer på PC kan prøve FIFA 17 før lansering med en Spill først-prøveversjon fra og med 22. september. EA Access-medlemmer får 10 % rabatt når de kjøper en nedlastingsversjon av spillet fra Xbox Live, og Origin Access-medlemmer får 10 % rabatt når de kjøper spillet via Origin.

FIFA 17 utvikles av EA Vancouver og EA Romania, og blir tilgjengelig i Norge 29. september på Origin™ for PC, Xbox One, PlayStation®4, Xbox 360® og PlayStation®3.

*FROSTBITE-SPILLMOTORTEKNOLOGIEN, PRO CLUBS, THE JOURNEY, FUT CHAMPIONS OG ENKELTE FUNKSJONER I KARRIERESPILLET ER KUN TILGJENGELIG PÅ XBOX ONE, PLAYSTATION 4 OG PC.

**KVALIFISERING TIL EA SPORTS FIFA 17 ULTIMATE TEAM CHAMPIONSHIP SERIES OG FIFA INTERACTIVE WORLD CUP ER BARE TILGJENGELIG FOR KVALIFISERTE SPILLERE PÅ XBOX ONE OG PLAYSTATION 4. INGEN ANDRE PLATTFORMER ELLER KONSOLLER STØTTES FOR KVALIFISERING.

***MAN MÅ VÆRE BOSATT I KVALIFISERTE LAND. ENDELIGE VILKÅR OG ENDELIG STRUKTUR KAN ENDRES.

****VILKÅR, BEGRENSNINGER OG EKSKLUSJONER GJELDER. GÅ TIL EA.COM/EAACCESS/TERMS OG HTTP://WWW.ORIGIN.COM/STORE/ORIGIN-ACCESS FOR Å FÅ VITE MER.

Bli med i nettfellesskapet til EA SPORTS FIFA på facebook og Instagram. Følg oss på Twitter @easportsfifa, og bruk emneknaggen #FIFA17. Spillet har fått rangeringen E av ESRB.

EA SPORTS™ er et av verdens ledende sportsunderholdningsmerker. Selskapet leverer dataspillserier på bestselgertoppen, prisbelønt interaktiv teknologi, fan-programmer og digitale opplevelser på tvers av plattformer. EA SPORTS skaper sosiale opplevelser som henter frem følelsen som driver sporten, gjennom ledende spill som Madden NFL, EA SPORTS™ FIFA, NHL®, NBA LIVE , Rory McIlroy PGA TOUR® og EA SPORTS UFC®.

• Livsstil

• ea sports
  • fifa 17
  • ea sports fifa 17

Om Electronic Arts

Electronic Arts (NASDAQ:EA) er en ledende global leverandør av digital interaktiv underholdning. Selskapet publiserer spill, innhold og nettjenester til konsoller, PC-er, mobiltelefoner og nettbrett med tilkobling til Internett. EA har mer enn 300 millioner registrerte spillere verden rundt.

I regnskapsåret 2016 omsatte EA for 4,4 milliarder dollar. EA har hovedkvarter i Redwood City i California og er kjent for kritikerroste høykvalitetsspill som The Sims™, Madden NFL, EA SPORTS FIFA™, Battlefield™, Dragon Age™ og Plants vs. Zombies™. Du finner mer informasjon om EA på www.ea.com/news.

EA, EA SPORTS, Origin, Frostbite, The Sims, Dragon Age, Plants vs. Zombies, Ultimate Team og Battlefield er varemerker for Electronic Arts Inc. og EAs underselskaper. John Madden, NFL, PGA TOUR, NHL, NBA, UFC og FIFA tilhører sine respektive eiere og brukes med tillatelse.

Christoffer Ring

Pressekontakt Communications Manager EA SPORTS

Ulf Thor