​Navneendring: «Eierskifteforsikring» blir «Boligselgerforsikring»

Pressemelding   •   apr 19, 2017 13:38 CEST

Protector Forsikring har besluttet å endre navnet på produktet eierskifteforsikring for å bidra til bedre forståelse av hva forsikringen dekker. Dette gjøres som et tiltak i arbeidet med å redusere misforståelser og konflikter i bolighandelen. Innholdet er som det alltid har vært, selgers mangels-ansvar i henhold til avhendingsloven.

Endringen har vært oppe til vurdering flere ganger tidligere, og at byttet kommer nå, er på oppfordring fra Forbrukerrådet i deres rapport «Eierskifteforsikring og Boligkjøperforsikring – Effektene for forbrukerne i bolighandelen».

Det nye navnet blir «Boligselgerforsikring», og vil gradvis fases inn.

Merete Christensen Bernau
Direktør, eierskifte
Mobil 934 03 823

Sverre Bjerkeli
Adm. direktør
Mobil 928 38 072

Protector Forsikring ble etablert i 2004, og tilbyr produkter til bedriftsmarkedet og offentlig sektor i Skandinavia samt eierskifteforsikring i Norge. I 2015 etablerte vi kontorer også i UK og Finland.

Protector har i de siste år vokst ca 20% i året og har gjennom sitt kostnadslederskap levert Nordens beste marginer. Vi passerte nylig 3 mrd i omsetning.

Disse resultater er basert på en sterk prestasjonskultur hvor både individet og teamet står i fokus i vår kulturbygging.

Kommentarer (1)

Protector er nok blitt et så belastende navn på selskapet at de må kamuflere seg under «Boligselgerforsikring»
    Dette sier vel alt om holdningen til dette selskapet.

- Per Bruun - 23-04-2017 19:47 CEST