Ny kommunikasjonssjef i RIF

Rådgivende ingeniørers forening (RIF) har ansatt Trond Cornelius Brekke som ny kommunikasjonssjef. Brekke kommer fra stillingen som leder for selskapskommunikasjonsavdelingen i kommunikasjonsbyrået MSLGROUP.

RIF er bransjeforeningen for kvalifiserte rådgiverfirmaer i Norge som bistår private og offentlige virksomheter innenfor spesielt bygg-, anlegg- og eiendomssektoren.

- RIFs medlemsbedrifter er avgjørende for at Norge skal klare å møte de store samfunnsutfordringene Norge står foran, både i form av omstillinger i næringslivet, befolkningsvekst, klimautfordringer og infrastruktur. Etter mange år som byråmann gleder jeg meg til å bidra til å gjøre RIF og foreningsmedlemmer både viktigere og mer synlige samfunnsaktører, sier Brekke.

Trond Cornelius Brekke har jobbet i MSLGROUP (tidligere JKL Group) i 11 år og har før det erfaring fra henholdsvis Geelmuyden.Kiese og Cap Gemini Ernst & Young. Brekke er utdannet Siviløkonom fra Handelshøyskolen BI. I MSLGROUP har han vært leder både for markedskommunikasjonsteamet og selskapskommunikasjonsteamet.

- Vi er svært glade for at Trond takket ja til stillingen og tror hans brede erfaring innenfor de fleste kommunikasjonsdisipliner vil bidra til å gjøre oss enda mer synlige og styrke vårt arbeid mot besluttende myndigheter, sier Liv Kari Skudal Hansteen som er administrerende direktør i Rådgivende ingeniørers forening.