Skreddersydd LEAN kurs for prosjekterende

Lean Communications og Rambøll har sammen utarbeidet et LEAN-kurs for de prosjekterende. Første kurs avholdes 28.-29. november i samarbeid med RIF.

Dette kurset har som mål å skape økt lønnsomhet i prosjektene gjennom å bruke LEAN tankesett i organisering og planlegging av prosjektering. Dette innebærer å kvitte seg med alt plunder og heft ved å inkludere alle ansatte i disse prosessene. Dette vil bidra til å redusere antall feil, koordineringsproblemer, logistikkutfordringer, HMS-avvik, krangling og forsinket overlevering i ditt prosjekt.

- Vi har gjennom våre LEAN-kurs for bygg- og anleggssektoren de siste årene merket en økt etterspørsel om hvordan LEAN kan brukes i prosjektering, og tar dette nå på alvor. Vi har det siste halvåret hatt ressurser fra Rambøll som sammen med oss har utviklet et helt nytt kurs tilpasset de prosjekterende. Dette er også testkjørt og vi har fått veldig gode tilbakemeldinger, sier Espen Haakestad, daglig leder i Lean Communications.

Foto: Lean Communications

Thomas Høiem fra Rambøll har deltatt i utviklingen av kurset og kommenter det på følgende måte: - Vi ser et enormt potensiale i å jobbe mer effektivt i prosjekteringsfasen, både for egen del og for kundene våre. Det er dette som har gjort at vi har bidratt i utviklingen av dette kurset.

For mer info og påmelding, trykk her