Einar Heiberg

Einar Heiberg blir partner i Ræder

Einar Heiberg blir partner i Advokatfirma Ræder og sentral i selskapets skattegruppe.

Einar Heiberg har bred erfaring med komplekse saker innen skatte- og selskapsretten, og med å føre saker for domstolen. Han vil primært arbeide med spørsmål innen disse fagfelt for Ræders oppdragsgivere.

Heiberg har vært partner i Advokatfirmaet Seland siden 1992, og i Advokatfirmaet Seland Orwall siden 2016. Før dette var han ansatt hos Schjødt og i skattelovavdelingen i Finansdepartementet.

– Vi har etablert en sterk gruppe på skatt. Vi er derfor fornøyd med at vi styrker oss ytterligere gjennom å få inn Einar og ta ham opp i vårt partnerskap. Skatt og avgifter påvirker sterkt rammebetingelsene og konkurransekraften til norske virksomheter og feilaktige disposisjoner kan få betydelige konsekvenser. Hans lange erfaring kommer nå våre oppdragsgivere til gode, sier Hans Olav Hemnes, som leder Ræders skattegruppe.

Einar Heiberg ble uteksaminert ved Universitetet i Oslo i 1988. Han fikk møterett for Høyesterett i 2001 og ble utdannet som voldgiftsdommer i 2006. Han har tilegnet seg bred forretningsjuridisk erfaring, særlig innen skatte- og selskapsrettslige spørsmål, samt næringseiendom og generelle kontraktsrettslige spørsmål. I tillegg til å være rådgiver for en rekke selskaper prosederer han jevnlig for de alminnelige domstoler og voldgiftsrett.

– Skatte- og selskapsrettslige problemstillinger kan være meget komplekse. Stadig flere selskaper søker bistand både i enkeltsaker og for langsiktig samarbeid. Dette for å sikre at de gjør gode valg. Ræder har allerede betydelige faggrupper på områdene, og jeg ser frem til å komme inn i et større miljø enn det jeg er en del av i dag, sier Einar Heiberg.

Advokatfirma Ræder har rundt 90 medarbeidere. Selskapet gir råd innenfor de fleste forretningsjuridiske områder. Selskapets kunder er i hovedsak bedrifter, organisasjoner og offentlige myndigheter, både nasjonalt og internasjonal. Skattegruppen består av erfarne advokater med bakgrunn fra Finansdepartementet, Skatteetaten, revisjonsselskaper og advokatvirksomhet. Den samarbeider tett med de andre faggruppene i firmaet, særlig Corporate og Fast eiendom.

Ræder Bing advokatfirma AS er blant Norges ledende advokatfirmaer. Selskapet gir råd innenfor de fleste forretningsjuridiske områder. Våre kunder er i hovedsak bedrifter, organisasjoner og offentlige myndigheter, både nasjonalt og internasjonalt. Vi tilbyr skreddersydd tverrfaglig rådgivning som passer til den enkelte kundes behov. Vi er over 100 ansatte og har kontorer sentralt i Bjørvika, Oslo.

Ræder Bing advokatfirma AS