Ingen EM- eller OL-effekt i juli

Lefkas, Hellas. Foto: Johannes Gazis

Verken fotball-EM eller sommer-OL har fått nordmenn til å bli nysgjerrige på vertslandene i juli. Det viser ny statistikk fra Orbville.no.
– Det var bare sol som gjaldt i juli, sier Michael Blaxland, Administrerende direktør på Orbville.no.

Listen over landene som de fleste søkte på i juli var overraskende stabil. På alle de fire øverste plassene lå vinnerne fra juni; Hellas, Spania, Tyrkia og Sverige. På de andre plassene lå Bulgaria, USA, Danmark, Kypros, Italia og Norge. Den tydeligste trenden var egentlig at en del land manglet plassering.
Verken Østerrike, Sveits eller Kina var med, til tross for at dette er vertsland for sommerens største sommer-evenement.
– Vanligvis øker interessen markant for land som får så mye offentlig publisitet, sier Michael Blaxland, Administrerende direktør på Orbville.no.
– Men i sommer har disse landene ikke klart å komme inn på topplistene våre.

Mest søkt i juli:
1. (1) Hellas
2. (2) Spania
3. (5) Tyrkia
4. (4) Sverige
5. (7) Bulgaria
6. (3) USA
7. (8) Danmark
8. (NY) Kypros
9. (6) Italia
10. (9) Norge

(Tallet i parentes viser plassering i foregående måned.)
Materialet kan brukes fritt med henvisning til Kilde: Orbville.no

For mer informasjon kontakt:
Michael Blaxland, +46 (0)708-30 70 06
michael.blaxland@orbville.com

Pressearkiv og bilder
www.orbville.no/presse
_______________________________________

Orbville.no
c/o Reseguiden Interactive AB
Första Långgatan 28 B
413 27 Göteborg, Sweden
tel: +46 (0)31 774 39 39
fax: + 46(0)31 774 39 29
www.orbville.no
www.orbville.com
www.reseguiden.se

Om Orbville.no
Orbville.no er et uavhengig nettsted for å finne og bestille reiser. Vi hjelper reisende med å finne rett reise til rett pris ved å sette sammen et bredt utbud av reiser fra forskjellige reisebyråer, reisearrangører, flyselskaper, hoteller osv. Vår målsetting er å alltid være det selvsagte valget for den som planlegger en reise. Orbville.no eies og drives av Reseguiden.se - Skandinavias ledende søkemotor for reiser.

Finn ut mer...