Stavern er Norges beste sommerby for andre året på rad

Stavern, som ligger i Vestfold, er Årets Sommerby 2014. Hele 5320 personer har vært med å stemme frem Årets Sommerby og aller flest valgte å legge sin stemme på nettopp Stavern. Den sjarmerende byen med smågater og gamle trehus er et populært reisemål, spesielt på sommeren når innbyggertallet mangedobles og byen syder av liv.

I år gikk andreplassen til en annen sommerperle, Tønsberg, som klatrer fra en femteplass i fjor. På en hederlig tredjeplass kom Kristiansand som i år fikk gi bort sin andreplass fra 2013 til Tønsberg.

Her er topp 10-listen fra Årets Sommerby 2014:

1.  Stavern

2.  Tønsberg

3.  Kristiansand

4.  Fredrikstad

5.  Bergen

6.  Sandefjord

7.  Oslo

8.  Skudeneshavn

9.  Kragerø

10. Arendal

Les mer om Årets Sommerby 2014 her: www.reiseguiden.no/sommerby