Storbritannia hetest i januar

London, Storbritannia. Foto: Johanna Sporrenstrand

De mest søkte landene på nettet i januar var Spania og Thailand. Men den heteste destinasjonen var Storbritannia ifølge søkemotoren Orbville.no.
- Landet er et av de mest populære reisemålene i løpet av våren, sier Michael Blaxland, administrerende direktør på Orbville.no.

Ny statistikk for januar viser at de landene som flest søkte etter på søkemotoren Orbville.no var Spania og Thailand.
- Disse landene blir stadig mer populære blant våre besøkere, sier Michael Blaxland, administrerende direktør på Orbville.no.

Spania knep førsteplassen på topplisten, tett fulgt av Thailand på andre plass og Storbritannia på tredje plass.
- Storbritannia er et av de mest populære landene for dem som reiser i løpet av våren. Men i år økte interessen tidligere en normalt, sier Michael Blaxland, administrerende direktør på Orbville.no.

På fjerde plass kom USA fulgt av Egypt, Norge og Italia. På åttende og niende plass kom Sverige og Danmark, og Tyrkia havnet på en tiende plass.

Mest søkt i januar:
1. (1) Spania
2. (2) Thailand
3. (5) Storbritannia
4. (4) USA
5. (3) Egypt
6. (6) Norge
7. (9) Italia
8. (NY) Sverige
9. (NY) Danmark
10. (10) Tyrkia

(Tallet i parentes viser plassering i foregående måned.)
Materialet kan brukes fritt med henvisning til Kilde: Orbville.no

For mer informasjon kontakt:
Michael Blaxland, +46 (0)708-30 70 03
michael.blaxland@orbville.com

Pressearkiv og bilder
www.orbville.no/presse
_______________________________________

Orbville.no
c/o Reseguiden Interactive AB
Första Långgatan 28 B
413 27 Göteborg, Sweden
tel: +46 (0)31 774 39 39
fax: + 46(0)31 774 39 29
www.orbville.no
www.orbville.com
www.reseguiden.se

Om Orbville.no
Orbville.no er et uavhengig nettsted for å finne og bestille reiser. Vi hjelper reisende med å finne rett reise til rett pris ved å sette sammen et bredt utbud av reiser fra forskjellige reisebyråer, reisearrangører, flyselskaper, hoteller osv. Vår målsetting er å alltid være det selvsagte valget for den som planlegger en reise. Orbville.no eies og drives av Reseguiden.se - Skandinavias ledende søkemotor for reiser.

Finn ut mer...

• Utanför Sverige