Full kontroll med Röhnisch Shape-tights SS13

Röhnisch, kjent for sitt kvinnelige perspektiv i en mannsdominert treningsverden, fortsetter å utvikle sine mye omtalte Shape-tights. Kolleksjonen for SS13 er utvidet med flere modeller og detaljer som gir plaggene et ytterligere løft.

”Utgangspunktet for våre Shape-tights er et unikt og nøye testet materiale som inneholder ekstra mye elastan”, forklarer designsjef Helena Jacobsson. ”Stoffet er strikket på høyeffektive maskiner og har derfor en høyere masketetthet og sterkere kompresjon enn normalt. Dette gir bedre støtte og en pen fasong for lår og bakende.”

Samtidig som Shape-tightsene former og løfter, glatter de også ut ujevnheter og gir en finere silhuett. Tightsene egner seg for alle typer sport og er enkle å kombinere med andre plagg. Årets kolleksjon går i svart og gråmelange med kontrasterende detaljer i flere lysende aksentfarger, slik som Funky Pink og Vibrant Yellow. Shape-tightsene har smarte reflekser, en liten lomme for nøkler eller kort og glidelås i benavslutningene for enklere av- og påkledning.

• Livsstil, mote, fritid

• röhnisch
  • röhnisch sportswear
  • träningskläder
  • ss13
  • trening
  • treningsplagg
  • treningstights
  • trenings tights
  • shape tights
  • shape tights by röhnisch
  • anti-shake tights

Röhnisch Sportswear er en svensk familieselskap som lager trening- og golfklær for kvinner. Selskapet ble grunnlagt i 1945 av Helmut Röhnisch, Sveriges første mester i gymnastikk. Siden 1990-tallet har Röhnsich spesialisert seg på treningsklær og var først ute med å lansere en kolleksjon i det funksjonelle materialet microfiber. Med erfaring fra treningsklærnes funksjon, passform og design ble en golfkolleksjon for kvinner lansert i 2002. I august 2008 ble den første Röhnisch Brand Store åpnet i Stockholm. Röhnisch selges nå i 28 land. Hovedkontoret ligger i Örebro. Omsetningen i regnskapsåret 2009/2010 var på 107 millioner SEK.

Isabel Öhrn

Pressekontakt Presskontakt PR Manager +46 (0)70 594 02 11