Glad og fargesterk Röhnisch Beach SS13

Röhnisch, bedriften som lager treningsklær for kvinner av kvinner, byr på sprek og glad bademote for sommeren 2013. Kolleksjonen er bygd opp etter miks-og-match-prinsippet, slik at kunden kan kombinere de over- og underdelene hun føler seg finest og mest komfortabel i.

Som alltid kombinerer Röhnisch overflate med funksjon. Strandkolleksjonen passer derfor like bra for late dager i solstolen som for mer fysiske aktiviteter. De glade fargene, de sterke, grafiske mønstrene og stilsikre detaljene er inspirert av verdens fremste strender og den internasjonale motescenen.

”Sommerlig hud og sterke aksentfarger er en god kombinasjon”, sier designsjef Helena Jacobsson. ”Vi ønsker at kundene våre skal føle seg vakre og selvsikre. Derfor kombinerer vi knallfargene med feminine modeller og forbedret passform.”

Blå og rosa toner dominerer kolleksjonen, men gult og oransje spiller også en viktig rolle. Svart og hvitt er med som basisfarger. Flatterende halterneck går igjen på overdelene, og trusene finnes både i smale knytemodeller og bredere boksere.

• Livsstil, mote, fritid

• röhnisch
  • röhnisch sportswear
  • ss13
  • badetøy
  • bademote
  • swimwear
  • swimwear and beachwear
  • swimwear fashion

Röhnisch Sportswear er en svensk familieselskap som lager trening- og golfklær for kvinner. Selskapet ble grunnlagt i 1945 av Helmut Röhnisch, Sveriges første mester i gymnastikk. Siden 1990-tallet har Röhnsich spesialisert seg på treningsklær og var først ute med å lansere en kolleksjon i det funksjonelle materialet microfiber. Med erfaring fra treningsklærnes funksjon, passform og design ble en golfkolleksjon for kvinner lansert i 2002. I august 2008 ble den første Röhnisch Brand Store åpnet i Stockholm. Röhnisch selges nå i 29 land. Hovedkontoret ligger nå i Stockholm. Omsetningen i regnskapsåret 2011/2012 var på 126 millioner SEK.

Isabel Öhrn

Pressekontakt Presskontakt PR Manager +46 (0)70 594 02 11