Treningsglede i sterke høstfarger, og trenden er shape

Röhnisch Sportswear designer treningsklær treningsklær for kvinner, av kvinner. For høsten 2013 fortsetter vi å utvikle det populære materialet Shape Microfiber. Kolleksjonen inneholder flere tightsmodeller med nye smarte detaljer, og nyheten er at vi også har designet to topper i samme materiale.

Röhnisch Shape Tights har blitt en blogg-snakkis og et må-ha-plagg for mange aktive kvinner i det nordlige Europa. Høsten 2013 inneholder kolleksjonen flere modeller i tre ulike lengder: capri, 7/8 lengde og hel lengde. Mange av dem har glidelås i benavslutningen for enkel på- og avkledning, samt en liten lomme for nøkkel eller kort. Nye, smarte detaljer som høyere, nedbrettbar midje, flere reflekser, vanntett lomme og et ekstra avtakbart svettebånd med plass for nøkkel finnes på et av Shape Tights-parene fra Running-kolleksjonen. To modeller av Shape Tights finnes også i Röhnisch Plus-kolleksjonen for kvinner i størrelse 46–54. Nytt for sesongen er innlemmelsen av en racerback og en singlet i Shape-familien.

”Vi har fått en utrolig respons på Shape Tights-ene våre. Kvinner elsker dem. Derfor føltes det helt naturlig å utvide kolleksjonen med overdeler. Trenden med shape-plagg vokser og har blitt populær på alt fra undertøy til treningsklær. Vi merker at folk blir stadig mer bevisste og kresne i forhold til hva de har på seg når de trener. Klærne skal i høy grad følge moten, samtidig som de skal være funksjonelle og behagelige slik at man kan prestere sitt personlige beste”, sier varemerkesjef Helena Jacobsson.

”Våre Shape Tights og Shape-topper er baserte på et unikt og nøye testet materiale som inneholder ekstra mye elastan”, forklarer Helena Jacobsson. ”Stoffet er strikket på høyeffektive maskiner og har derfor en høyere masketetthet og sterkere kompresjon enn normalt. Dette gir bedre støtte og en pen fasong for lår, bakende og mage.”

Samtidig som Shape-materialet former og løfter, glatter det også ut ujevnheter og gir en finere silhuett. Tightsene og toppene passer for alle typer aktiviteter og er lette å matche med resten av treningskolleksjonen. Blant toppene er det fortsatt mange sjenerøse og behagelige passformer av typen ”over size” og lag-på-lag, men det finnes også flere mer tettsittende modeller. Fargemessig fortsetter vi å kle oss i oppkvikkende farger som rosa, oransje og grønt.

Størrelser fra XS–XL og S+ – XL+ (46/48–52/54), anbefalt utpris på Shape Tights fra 599–999 NOK. Shape Livia Singlet og Shape Livia Racerback 599 NOK.

Utsalgssteder: Sport1, MxSport, Getinspired.no, X-life.no, Sportamore.com, Nelly.com,Zalando.com, Bubbleroom.com, Ellos.com m.fl.

• treningstrender
  • treningstrend
  • treningsklær
  • sportsmote
  • shape wear
  • sports fashion
  • shape tights by röhnisch
  • shape tights
  • aw13
  • träningskläder
  • treningsplagg
  • röhnisch
  • sportsklær

Röhnisch Sportswear er en svensk familieselskap som lager trening- og golfklær for kvinner. Selskapet ble grunnlagt i 1945 av Helmut Röhnisch, Sveriges første mester i gymnastikk. Siden 1990-tallet har Röhnsich spesialisert seg på treningsklær og var først ute med å lansere en kolleksjon i det funksjonelle materialet microfiber. Med erfaring fra treningsklærnes funksjon, passform og design ble en golfkolleksjon for kvinner lansert i 2002. I august 2008 ble den første Röhnisch Brand Store åpnet i Stockholm. Röhnisch selges nå i 28 land. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Omsetningen i regnskapsåret 2011/2012 var på 126 millioner SEK.

Flere utsalgssteder: Sport1, MxSport, Getinspired.no, X-life.no, Sportamore.com, Nelly.com,Zalando.com, Bubbleroom.com, Ellos.com m.fl.