Over 300 i kø da Rusta åpnet dørene

Over 300 i kø da Rusta åpnet dørene

I dag åpnet den svenske varehuskjeden Rusta sitt andre varehus på Romerike, nærmere bestemt på Eidsvoll. Åpningen trakk over 300 mennesker da båndet ble klippet klokken 09.00. Dette er varehus nummer 29 i Norge og i løpet av 2019 vil Rusta nå 35 varehus i det norske markedet.

Med varehussjef Evgenia Emanuelsen og butikkens første kunde i spissen ble den røde snoren klippet onsdag formiddag. Det var en lettet og glad varehussjef som endelig åpnet dørene.

─ Vi er utrolig stolte over å endelig erklære Rusta-varehuset på Myhrer for åpnet. De siste ukene har vært veldig hektiske, så det er virkelig en god følelse å endelig åpne dørene, forteller Emanuelsen.

Sto 7 timer i kø
Allerede klokken 02:00 i natt var førstemann på plass utenfor det nye varehuset på Myhrer i Eidsvoll. Da klokken var 09.00 stod over 300 mennesker i køen. Rusta sørget for både kaffe og noe godt å tygge på til alle ventende i køen. Det nye Rusta-varehuset er med sine 2 100 kvadratmeter nummer 29 her til lands. I det nye varehuset i Eidsvoll Handelspark jobber det 12 medarbeidere.

Norgesjefen lover kundene i Eidsvoll nesten alt til hjemmet. Rusta har et bredt utvalg av produkter av god kvalitet til lave priser. Alt fra innredning til hjemmet, forbrukerartikler, fritidsartikler, "DIY” og sesongtilknyttede produkter. Alt til lave priser.

Norge er første utenlandsmarked Rusta velger å etablere seg i, og frem til sommeren 2019 vil ytterligere 2 varehus åpne dørene.

─ Så langt har norgeslanseringen vært en braksuksess. Etterspørselen etter produkter til lave priser innen hjem- og fritidssegmentet ser ut til å ha vært enda større enn forventet. Åpningen på Eidsvoll i dag er et godt bevis på det. Eidsvollingene har strømmet til varehuset. Totalt hadde vi over 300 mennesker som møtte opp da båndet ble klippet klokken 09.00, sier Norgessjefen, Erlend Kramer.

Rusta sin forretningsidé baserer seg på innkjøp uten mellomledd. Rusta kan holde prisene lave gjennom sentrale innkjøp, store volum innen sortimentsdybde og bredde, effektiv distribusjon og tydelig markedsføring.

Om Rusta

Rustas visjon er å bli nr. 1 for livet hjemme. Rustas sortiment er bredt og bedriften tilbyr produkter innenfor kategoriene hjem & innredning, gjør det selv, fritid, skjønnhet & helse, hage og jul – alltid til overraskende lave priser. Rusta er et svensk foretak og det første varehuset åpnet i 1986. Rusta har i dag mer enn 2000 ansatte, 89 varehus i Sverige, over 20 varehus i Norge, 2 varehus i Tyskland samt 4 innkjøpskontorer i Asia. I 2017 omsatte Rusta for 4,5 milliarder svenske kroner og hvert år besøker mer enn 20 millioner kunder varehusene. Rusta.com.

Therese Skalman

Pressekontakt Market PR Coordinator Market PR 0046726017510