​Premiere for den svenske lavpriskjeden Rustas nye varehus i Haugesund

Pressemelding   •   apr 10, 2018 08:00 CEST

Rusta Haugesund, Fotograf: Kjell Bua, Bua foto

Onsdag 11. april klokken 09:00 åpner den svenske lavpriskjeden Rusta dørene til sitt nye varehus i Haugesund. Varehuset dekker 2200 m2 og blir arbeidsplass for rundt femten nye medarbeidere.

Den svenske lavpriskjeden har hatt en veldig sterk vekst i Norge de siste årene. Med dagens åpning vil Rusta siden det første norske varehuset ble innviet i slutten av 2014, ha åpnet 22 varehus over hele Norge – fra Bodø i nord til Kristiansand i sør.

Med onsdagens varehusåpning får haugalendingene sitt eget Rusta-varehus. Siden 2016 har Rusta hatt et varehus i Stavanger, 8 mil fra Haugesund.

- Vi hadde flere grunner til å velge Haugesund som plassering for vårt nye varehus. Varehuset blir det første på Haugalandet. Haugesund er en by i vekst, og byens status som populært handelssted bidro også til at byen føltes som et helt riktig valg når Rusta nå fortsetter å vokse i Norge, forteller Erlend Kramer, daglig leder for Rusta Norge.

Det nye varehuset skal ligge på Raglamyr, et populært eksternt handelsområde i nær avstand til Haugesund sentrum.

- Nå gleder vi oss til åpningsdagen og til å kunne ta imot våre første kunder. Vi har etablert oss på Raglamyr, et stort handelsområde som er kjent i hele regionen. I området finnes det flere andre kjente aktører som utfyller oss godt. Her i Norge har man nettopp begynt å oppdage Rusta, og nå får haugalendingene sitt eget Rusta-varehus i nær avstand til sentrum, forteller Tormod Helle, varehussjef for Rusta i Haugesund.

Med åpningen i Haugesund har Rusta 22 varehus i Norge og 113 totalt. Selskapet har i dag mer enn 340 ansatte i Norge og vil neste år ha en omsetning på mer enn 1 milliard NOK på det norske markedet.

Rustas forretningsidé er å selge kvalitetsvarer til lave priser gjennom innkjøp uten mellomledd. Dette er et konsept som raskt har blitt stadig mer populært blant nordmenn.

Besøksadresse Rusta Haugesund:
Rusta Haugesund
Raglamyrveien 5
5536

For mer informasjon, kontakt Erlend Kramer, daglig leder for Rusta Norge, tlf. 472 62 698 e-post: erlend.kramer@rusta.com eller Lukas Loeb, PR-rådgiver, på telefon 478 20 639 eller e-post: lul@pr-o.no.

Om Rusta:

Rustas visjon er å bli nr. 1 for livet hjemme. Rustas sortiment er bredt og bedriften tilbyr produkter innenfor kategoriene hjem & innredning, gjør det selv, fritid, skjønnhet & helse, hage og jul – alltid til overraskende lave priser. Rusta er et svensk foretak og det første varehuset åpnet i 1986. Rusta har i dag mer enn 2000 ansatte, 89 varehus i Sverige, over 20 varehus i Norge, 2 varehus i Tyskland samt 4 innkjøpskontorer i Asia. I 2017 omsatte Rusta for 4,5 milliarder svenske kroner og hvert år besøker mer enn 20 millioner kunder varehusene. Rusta.com.

Kommentarer (0)

Kommentar

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/no/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.