Rusta Haugesund, Fotograf: Kjell Bua,  Bua foto
Rusta Haugesund, Fotograf: Kjell Bua, Bua foto

​Premiere for den svenske lavpriskjeden Rustas nye varehus i Haugesund

Onsdag 11. april klokken 09:00 åpner den svenske lavpriskjeden Rusta dørene til sitt nye varehus i Haugesund. Varehuset dekker 2200 m2 og blir arbeidsplass for rundt femten nye medarbeidere.

Den svenske lavpriskjeden har hatt en veldig sterk vekst i Norge de siste årene. Med dagens åpning vil Rusta siden det første norske varehuset ble innviet i slutten av 2014, ha åpnet 22 varehus over hele Norge – fra Bodø i nord til Kristiansand i sør.

Med onsdagens varehusåpning får haugalendingene sitt eget Rusta-varehus. Siden 2016 har Rusta hatt et varehus i Stavanger, 8 mil fra Haugesund.

- Vi hadde flere grunner til å velge Haugesund som plassering for vårt nye varehus. Varehuset blir det første på Haugalandet. Haugesund er en by i vekst, og byens status som populært handelssted bidro også til at byen føltes som et helt riktig valg når Rusta nå fortsetter å vokse i Norge, forteller Erlend Kramer, daglig leder for Rusta Norge.

Det nye varehuset skal ligge på Raglamyr, et populært eksternt handelsområde i nær avstand til Haugesund sentrum.

- Nå gleder vi oss til åpningsdagen og til å kunne ta imot våre første kunder. Vi har etablert oss på Raglamyr, et stort handelsområde som er kjent i hele regionen. I området finnes det flere andre kjente aktører som utfyller oss godt. Her i Norge har man nettopp begynt å oppdage Rusta, og nå får haugalendingene sitt eget Rusta-varehus i nær avstand til sentrum, forteller Tormod Helle, varehussjef for Rusta i Haugesund.

Med åpningen i Haugesund har Rusta 22 varehus i Norge og 113 totalt. Selskapet har i dag mer enn 340 ansatte i Norge og vil neste år ha en omsetning på mer enn 1 milliard NOK på det norske markedet.

Rustas forretningsidé er å selge kvalitetsvarer til lave priser gjennom innkjøp uten mellomledd. Dette er et konsept som raskt har blitt stadig mer populært blant nordmenn.

Besøksadresse Rusta Haugesund:
Rusta Haugesund
Raglamyrveien 5
5536

For mer informasjon, kontakt Erlend Kramer, daglig leder for Rusta Norge, tlf. 472 62 698 e-post: erlend.kramer@rusta.com eller Lukas Loeb, PR-rådgiver, på telefon 478 20 639 eller e-post: lul@pr-o.no.

Om Rusta:

Rustas visjon er å bli nr. 1 for livet hjemme. Rustas sortiment er bredt og bedriften tilbyr produkter innenfor kategoriene hjem & innredning, gjør det selv, fritid, skjønnhet & helse, hage og jul – alltid til overraskende lave priser. Rusta er et svensk foretak og det første varehuset åpnet i 1986. Rusta har i dag mer enn 2000 ansatte, 89 varehus i Sverige, over 20 varehus i Norge, 2 varehus i Tyskland samt 4 innkjøpskontorer i Asia. I 2017 omsatte Rusta for 4,5 milliarder svenske kroner og hvert år besøker mer enn 20 millioner kunder varehusene. Rusta.com.

Therese Skalman

Pressekontakt Market PR Coordinator Market PR 0046726017510