T-banen tilbake i normal drift

T-banen tilbake i normal drift

Fra rundt 14.30 i dag begynte T-banen å gå som normalt igjen. Dette etter tidligere stans og endringer på alle linjer på grunn av nattens brann i T-banetunnel mellom Helsfyr og Ensjø.

Det må påregnes en del forsinkelser utover ettermiddagen før T-banen kommer til å være tilbake i normal drift igjen.

Løren stasjon er også åpen som normalt igjen, etter å ha vært stengt på grunn av brannen tidligere i dag.

Det kjøres 15-minutters rute på alle linjer.

---------------------------------------

Ruter As er et felles administrasjonsselskap for kollektivtrafikken i Oslo og Akershus. Vi administrerer over halvparten av kollektivtrafikken i Norge. Vår rolle er å planlegge, utvikle, samordne, bestille, markedsføre og informere om kollektivtrafikktilbudet. All operativ drift utføres av ulike operatørselskap som kjører på kontrakt for Ruter - alt innenfor samme billett- og prissystem. Våre eiere er Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune (40 %). Totalt var det 371 millioner påstigninger i Oslo og Akershus i 2017. Sammen med våre operatører og samarbeidspartnere gjør vi kollektivtrafikken til et naturlig førstevalg i Oslo og Akershus.