​Ruter-sjef kåret til årets digitaliseringsleder

​Ruter-sjef kåret til årets digitaliseringsleder

I går mottok administrerende direktør i Ruter, Bernt Reitan Jenssen, prisen «Årets Digitaliseringsleder» foran 2000 mennesker under Norges største IT-konferanse Atea Community i Telenor Arena.

– Å bli kåret til årets digitaliseringsleder gjør meg stolt på vegne av alle oss i Ruter og det gir inspirasjon til det videre endringsarbeidet vårt. Transportbehovet i hovedstadsregionen vil øke fremover, og digitalisering vil være en avgjørende faktor når vi beveger oss fra dagens kollektivtrafikk til å løse morgendagens mobilitetsbehov for våre kunder, sier Bernt.

Les mer i pressemeldingen fra Atea.

Ruter As er et felles administrasjonsselskap for kollektivtrafikken i Oslo og Akershus. Vi administrerer over halvparten av kollektivtrafikken i Norge. Vår rolle er å planlegge, utvikle, samordne, bestille, markedsføre og informere om kollektivtrafikktilbudet. All operativ drift utføres av ulike operatørselskap som kjører på kontrakt for Ruter - alt innenfor samme billett- og prissystem. Våre eiere er Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune (40 %). Totalt var det 350 millioner påstigninger i Oslo og Akershus i 2016. Sammen med våre operatører og samarbeidspartnere gjør vi kollektivtrafikken til et naturlig førstevalg i Oslo og Akershus.