Clipper lanserer ny bordsag

Pressemelding   •   nov 05, 2013 09:00 CET

Clippers nye
bordsag CM42 har et ekstra stort skjærebord noe som gjør den egnet for kapping av store plater opp til 60 x 60 cm.

Clipper CM42 er en lett og portabel bordsag med en stabil konstruksjon og sammenleggbare ben og transporthjul som gjør forflytning av maskinen enkel. Det store skjærebordet er låsbart og har vinklede lavfriksjonshjul som gir bedre stabilitet og høyere kappepresisjon. Skjærebordet er 500 x 540 mm og har en forsterket ramme og klarer kapping av store plater opp til 60 x 60 mm størrelse. Skjærebordet er dessuten vinklingsbart 0˚ - 45˚ som gir en maksimal kappedybde på 135 mm ved 90˚ og 94 mm ved 45˚. Den maksimale kappelengden går til 670 mm og største materialtykkelse er 200 mm. Bordsagen har en elektrisk motor med 2,2 kW (3 hk) effekt.

“Takket være det store skjærebordet på Clippers nye bordsag CM42 blir det nå enklere og smidigere å kappe store plater, samtidig som presisjonen blir høyere.” sier Frithjof Kihle, salgsingeniør på Saint-Gobain Abrasives AS.

Kommentarer (0)