Mer bekvem og hurtigere sliping med ny navrondell

Mer bekvem og hurtigere sliping med ny navrondell

Mer bekvem sliping med bedre komfort er ofte etterspurt av operatører innen industrien. Flexovit lanserer nå en ny navrondell som gir høyere komfort for operatøren samtidig som man får hurtigere avvirkning. Den nye navrondellen, som har betegnelsen MaXX 3, har også mindre vibrasjoner i henhold til produsenten.

Flexovits nye navrondell MaXX 3 har et nytt slipemiddel som i kombinasjon med et kraftigere bindemiddel gir høyere avvirkningshastighet og lengre levetid i kombinasjon med høyere komfort for operatøren. Den nye navrondellen har takket være den nye sammensetningen et lavere vibrasjonsnivå som i kombinasjon med at slipingen kan utføres med lavere arbeidstrykk gjør arbeidet mer bekvemt for operatøren. MaXX 3 sliper også hurtigere samtidig som den gir høyere avvirkning. Tester har i henhold til produsenten vist at en MaXX 3 navrondell avvirker opp til 70 % mer materiale enn andre navrondeller med keramisk slipemiddel. Den lengre levetiden medfører også færre avbruddstider for rondellbytter og mindre avfall da færre rondeller forbrukes.

Flexovit MaXX 3 navrondeller benyttes i vinkelslipemaskin for sliping av stål, høylegerte kromlegeringer, rustfritt og andre harde legeringer. Sortimentet omfatter navrondeller med 7 mm tykkelse i diametrene 115, 125, 150, 180 og 230mm. De nye navrondellene er såkalt jernfri, dvs. innholdet av jern, klor og svovel er mindre enn 0,1 % noe som eliminerer risikoen for forurensinger på arbeidsstykket.

”Takket være den nyutviklede navrondellen MaXX 3 får operatøren en mer bekvem sliping med et lavere vibrasjonsnivå, samtidig som slipingen går mye raskere og som igjen gir en lavere total slipekostnad” sier Audun Hjelseth, salgsansvarlig hos Saint-Gobain Abrasives AS.